وضعیت بازارچه مرزی تمرچین رضایت بخش نیست

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: وضعیت بازارچه مرزی تمرچین پیرانشهر رضایت بخش نیست.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، رضا حسینی روز شنبه در جلسه بررسی بازارچه‌های جدید مرزی و ساماندهی فعالیت کولبران آذربایجان غربی افزود: بر اساس آخرین تصمیم قرار شده بازارچه جدید تمرین پیرانشهر در زمینی به مساحت چهار هزار و ۵۰۰ مترمربع طراحی و ساخته شود.

وی اضافه کرد: باید با هماهنگی فرمانداری پیرانشهر، گمرک و مرزبانی نقشه این بازارچه طی ۱۰ روز آینده تهیه شود.

وی با اشاره به اینکه ۲ انبار و یک سالن بزرگ متشکل از چند غرفه در بازارچه تمرین راه اندازی می‌شود، بیان کرد: بعد از تهیه نقشه و تامین زیرساختی بازارچه تمرچین، این محل باید به سرمایه گذار واگذار شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی از راه اندازی بازارچه مرزی جدید در مرز اشکان سردشت خبر داد و اظهار داشت: باید در مرحله نخست برآورد هزینه برای راه اندازی بازارچه و درخواست اعتبار این بازارچه صورت گیرد تا بازارچه اشکان راه اندازی شود.

حسینی در خصوص بازارچه کیله سردشت نیز گفت: در مرحله نخست باید جانمایی بازارچه در محل مناسب و حدفاصل ۵۰ متری مرز انجام شود.

وی افزود: جانمایی این بازارچه در حال حاضر مشکل دار بوده و باید تا چند روز آینده جانمایی بازارچه کیله سردشت انجام شود.

وی اضافه کرد: فعال کردن بازارچه مرزی مدرن از اهداف ما در این محل است و باید بلافاصله بعد از جانمایی عملیات تجهیز ساختمانی منطقه صورت گیرد.

وی بیان کرد: بعد از تجهیز محل بازارچه اطلاعیه جذب سرمایه گذار برای راه اندازی بازارچه صادر می‌شود تا بازارچه مرزی به زودی راه اندازی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی اظهار داشت: سازمان‌های مرتبط از جمله تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید ظرف ۱۰ روز آینده راه کارهای فعال سازی تعاونی مرزنشینان را اعلام کنند.

کاظم خبازی مدیرکل امور اداری و مالی استانداری آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: ۱۱ میلیارد ریال برای راه اندازی بازارچه مرزی کیله سردشت تعریف شده است و عملیات تجهیز کارگاه صورت گرفته ولی بخش گسترش این محل با مشکل مواجه شده است.

در این جلسه مصوب شد اکیپی متشکل از نمایندگان مرزبانی، مشاوران پایانه‌های مرزی، دفتر فنی استانداری، گمرک و نماینده فرماندار جانمایی مرز کیله سردشت را مشخص کنند.

همچنین در این جلسه مقرر شد ظرف ۱۵ روز آینده مصوبات ابن جلسه پیگیری شود.

آذربایجان غربی از جمله استان‌های مرزی کشور است به طوری که ۹۶۷ کیلومتر مرز با ترکیه، عراق و نخجوان دارد.
این استان ۹ گمرک و پنج بازارچه مرزی در راستای توسعه مبادلات با کشورهای همسایه دارد.

Sorry - Comments are closed