واردات محصولات خوراکی ایرانی در اولویت بازار کردستان عراق است

مدیرکل گمرک استان سلیمانیه عراق گفت: مصرف کنندگان و تاجران این منطقه از خرید و واردات کالاهای خوراکی ایرانی استقبال کرده و مسئولان ۲ طرف برای حفظ این وضعیت هماهنگی های کامل را دارند.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، وریا فرج‌محمد اظهار داشت: تمام هماهنگی‌ها بین گمرکات ۲ کشور در زمینه ترانزیت و ورود کالا و در حوزه استان سلیمانیه وجود دارد.

وی با بیان اینکه از ورود کالاها و محصولات خوراکی ایرانی به سلیمانیه استقبال می‌شود، افزود: تا زمانیکه خرید این کالاها به ضرر تولید داخلی کردستان عراق نباشد، در زمینه واردات این کالاها ممانعتی ایجاد نمی‌شود.

مدیرکل گمرک استان سلیمانیه یادآور شد: در راستای حفاظت از تولید داخلی، از ورود و صادرات محصولات ایرانی که در داخل کردستان عراق یا سلیمانیه تولید می‌شود، ممانعت به عمل می‌آید.

فرج محمد به رسمی شدن فعالیت مرز سیرانبند بانه نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر از این مرز فقط برای صادرات کالا از ایران به عراق استفاده می‌شود و رسمی شدن آن نیازمند داشتن شرایط لازم است.

وی از برنامه ریزی برای رسمی شدن این مرز در آینده‌ای نزدیک خبر داد و اظهار داشت: داشتن ۱۰۰ کیلومتر مساحت از جمله شرایط رسمی شدن مرز است که امیدواریم زودتر این موضوع در سیرانبند بانه اتفاق بیفتد.

گمرکات استان کردستان با شعبه‌های فعال در سنندج، باشماق مریوان، سیرانبند بانه به فعالان اقتصادی خدمات گمرکی ارائه می‌کند.

گمرک سیرانبند و باشماق از مرزهای گمرکی فعال رسمی و بین المللی استان هستند و گمرک مریوان در زمینه ترانزیت، صادرات، امور مسافری و مقدار قابل توجهی در بخش واردات فعال است.

Sorry - Comments are closed