راه‌ها و مسیرهای ورودی باشماق در اولویت ساماندهی مرز قرار گیرند

عملیات ساماندهی مرز باشماق آغاز شده و براساس تاکید مسئولان ارشد استان کردستان باید راه ها و مسیرهای ورودی به این مرز در اولویت کارهای عمرانی و اجرایی قرار گیرد.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، استاندار کردستان در جلسه ای که عصر پنجشنبه به منظور بررسی روند ساماندهی مرز باشماق تشکیل شد ضمن ابراز رضایت از اقدامات انجام شده، گفت: کارهای خوبی در این زمینه صورت گرفته ولی باید همه بسیج شویم تا کارها سریعتر پیش برود.

بهمن مرادنیا باشماق را مرزی حائز اهمیت برای استان و کشور دانست و بر لزوم همکاری جهت تسریع در ساماندهی آن تاکید کرد.

وی در خصوص تصمیم گیری برای انبارها و مجتمع تجاری موجود در باشماق که پس از چندین سال از تصرف شرکت خصوصی خارج شده است، افزود: این اماکن باید با رعایت چارچوب های قانونی هر چه سریعتر مورد بهره برداری قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان نیز در این جلسه اظهار داشت: مرز باشماق به دلیل اهمیتی که در اقتصاد استان دارد، طی ۲ سال گذشته محوری ترین بحث در اقتصاد مقاومتی کردستان بوده است.

حسین فیروزی بر لزوم همکاری دستگاه های ذیربط استان در راستای توسعه زیرساخت ها و وضعیت کالبدی مرز و همچنین رفع ناهماهنگی ها در فرایندهای درون مرز، تاکید کرد و یادآور شد: باشماق بحثی ملی است که منافع آن به کل کشور باز می گردد و ساماندهی آن نیز نیازمند اعتبارات ملی است.

وی ضمن قدردانی از تلاش های انجام شده در راستای رفع تصرف از انبارها و مجتمع تجاری موجود در باشماق، اضافه کرد: نحوه اداره کردن این اماکن رفع تصرف شده، برای افکار عمومی حائز اهمیت است لذا باید در بهره برداری از آنها تسریع کنیم تا مردم از آن منتفع شوند.

مرز رسمی باشماق مریوان تنها مرز ترانزیتی کردستان و یکی از مهمترین مرزهای رسمی زمینی ایران با اقلیم کردستان عراق به شمار می‌آید. روزانه بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ دستگاه کامیون کالا از طریق مرز باشماق به کردستان عراق صادر می‌شود.

Sorry - Comments are closed