همایش فعالان صنعت ساختمان ایران و عراق

در همایش فعالان صنعت ساختمان ایران و عراق بر استفاده از توان مهندسی ایرانی در بازسازی عراق تأکید شد.

سید حمید حسینی دبیرکل اتاق بازرگانی مشترک بازرگانی ایران و عراق در حاشیه این همایش در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به اینکه حدود ۳۰۰ میلیارد دلار برای بازسازی عراق اعتبار بینی شده است گفت: ۲۵ درصد از این میزان به طرح‌های بخش ساختمان و مسکن عراق اختصاص دارد که می‌تواند فرصت مناسبی برای شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی ایرانی باشد تا در کنار ارزآوری، توان مهندسی ایرانی را نیز به نمایش بگذارند.

وی افزود: هم اکنون نقل و انتقال پول و قبول نکردن ضمانت‌نامه‌های فعالان اقتصادی ایرانی، ۲ مشکل عمده برای فعالان اقتصادی در اجرای طرح‌های فنی و مهندسی در عراق است که با وجود پیگیری‌ها هنوز این مشکل از طرف بانک مرکزی عراق رفع نشده است.

حسینی اضافه کرد: به فعالان اقتصادی ایرانی پیشنهاد کردیم درمشارکت با فعالان اقتصادی عراقی تدبیری بکنند تا مشکل ضمانت نامه‌ها از طرف شرکت‌های عراقی رفع شود و این مشکل مانعی بر سر راه اجرای طرح‌های ایجاد نکند.
دبیرکل اتاق بازرگانی مشترک بازرگانی ایران و عراق با اشاره به اینکه ما در بیشتر حوزه‌های صنعت ساختمان برای اجرای طرح‌ها در عراق مزیت داریم گفت: به علت نزدیکی بعد مسافت به عراق همچنین برخورداری از امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای اجرای طرح‌های فنی و مهندسی از جمله مصالح ساختمانی مورد نیاز می‌توانیم در اجرای طرح‌ها در عراق با دیگر کشور‌ها رقابت کنیم.

رئیس اتحادیه پیمانکاران صنعت ساختمان اقلیم کردستان عراق نیز در حاشیه این همایش در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: در شرایط پسا داعش ما به توان فنی و مهندسی ایرانی در همه زمینه‌ها از جمله در صنعت ساختمان نیاز و بنا داریم که با توسعه بیش از پیش روابط از این توان و تخصص ایرانی در همه زمینه‌ها استفاده کنیم.

محمد امیرزاده نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و پیشکسوت صادرات خدمات فنی و مهندسی ایرانی نیز با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از ۴۰ شرکت ایرانی در اجرای طرح‌های صنعت ساختمان عراق فعال است گفت: در اجرای همه این طرح‌ها از دانش، توان و امکانات ایرانی استفاده می‌کنیم و بنا داریم با تعریف طرح‌های جدید در اجرای زیرساخت‌ها از جمله راه سازی، سد سازی و اجرای طرح‌های بازسازی در عراق از امکانات و تجهیزات موجود در کشور در بازار‌های صادراتی خدمات فنی و مهندسی بیشتر استفاده کنیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

Sorry - Comments are closed