۲ برابر شدن گردشگران سلامت عراق در ایران

به نقل از خبرگزاری ایرنا، خبرگزاری«سومریه نیوز» روز شنبه گفت که تعداد گردشگران سلامت عراق به جمهوری اسلامی ایران در ماه جولای در مقایسه با سال گذشته دو برابر افزایش داشته است.

این خبرگزاری به نقل از یک منبع مسؤول عراقی گفته است که ۲۰ هزار نفر در ماه جولای گذشته برای درمان به جمهوری اسلامی ایران مراجعه کرده که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته افزایش دو برابر نشان می دهد.

این منبع مسؤول عراقی که سومریه نیوز نام او را فاش نکرده اضافه کرده است که اغلب عراقی هایی که برای درمان به جمهوری اسلامی ایران مراجعه می کنند با هدف درمان و عمل جراحی نازایی، بیماری های کلیه، سرطان، مغز و اعصاب و زیبایی است.

به گفته این منبع، هر شهروند عراقی برای درمان خود در جمهوری اسلامی ایران به طور میانگین سه هزار دلار هزینه می کند.

خبرگزاری سومریه نیوز اضافه کرده است که گردشگری سلامت به منبع مالی جدیدی برای جمهوری اسلامی ایران جهت جذب ارز خارجی تبدیل شده است.

این خبرگزاری عراقی افزوده است که تنها ایران نیست که بیماران عراقی را از طریق گردشگری سلامت، درمان می کند بلکه کشورهای ترکیه، اردن، لبنان و هند دیگر کشورهای مهم در جذب بیماران عراقی به شمار می روند.

افزایش سفر بیماران عراقی به ایران به دنبال امضای ۵ سند همکاری است که در اوائل اردیبهشت ماه امسال بین وزیران بهداشت دو کشور در بغداد به امضا رسید که یکی از این سندها متعلق به توسعه و سازماندهی گردشگری سلامت بین دو کشور است.

Sorry - Comments are closed