گسترش روابط اقتصادی میان ایران و سلیمانیه عراق بررسی شد

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه و فرماندار این استان شمالی عراق، راههای گسترش روابط اقتصادی میان دو طرف را بررسی کردند.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، مهدی شوشتری سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه عراق با آوات محمد فرماندار این استان شمالی عراق دیدار کرد.

در این دیدار طرفین بر ضرورت توسعه روابط دو جانبه تأکید و راهکارهای گسترش روابط تجاری و اقتصادی میان ایران و سلیمانیه را بررسی کردند.

فرماندار سلیمانیه، با اشاره به وجود روابط ریشه دار میان ایران و اقلیم کردستان عراق و به ویژه سلیمانیه و قرابت های جغرافیایی، فرهنگی و تاریخی موجود میان دو طرف، خواستار توسعه این روابط و استفاده از اشتراکات فرهنگی در راستای تأمین منافع دو جانبه شد.

شوشتری نیز با ابراز خرسندی از سطح روابط تجاری و فرهنگی میان ایران و اقلیم کردستان عراق، این روابط را بسیار مستحکم خوانده و بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش این روابط در ابعاد مختلف تاکید کرد.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سیلمانیه همچنین بطور جداگانه با دکتر رضا رئیس دانشگاه سلیمانیه و جمعی از معاونین و مدیران این دانشگاه ملاقات کرد.

در این دیدار طرفین با ریشه دار توصیف کردن روابط میان جمهوری اسلامی ایران با اقلیم کردستان عراق، بر اهمیت گسترش روابط علمی و دانشگاهی میان دانشگاههای ایران و دانشگاه سلیمانیه تاکید کردند.

اجرایی شدن تفاهم نامه های منعقده میان دانشگاههای ایران و دانشگاه سلیمانیه و تقویت کرسی زبان فارسی در دانشگاه سلیمانیه، از دیگر محورهای این دیدار بود.

Sorry - Comments are closed