صادرات ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تنی در ۵ ماه گذشته به عراق

دبیر کل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق از صادرات ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تنی در ۵ ماه گذشته به عراق خبر داد که در مقایسه با سال گذشته ۴ میلیون تن افزایش داشته است.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سید حمید حسینی دبیر کل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در همایش تجارت با عراق در افق ۲۰۲۰ تغییر شیوه تجارت سنتی یا پایاپای را از موارد مهم بیان کرد و افزود: باید اطلاعات مورد نیاز برای تجارت فعالان اقتصادی ۲ کشور فراهم شود.

او  با بیان اینکه اطلاعات می‌تواند باعث ایجاد ارتباطات شود، گفت: ارتباطات کلید تجارت با عراق است تا اعتماد لازم کسب شود.

دبیر کل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق، پیگیری دائم در خصوص تجارت تا رسیدن به نتیجه مطلوب و نیز آموزش و تشویق تجار به ویژه در بخش‌های خدماتی و دانش بنیان را مهم ارزیابی کرد و افزود:​ عمده روابط اقتصادی با عراق، تجاری و صادراتی است، اما نمی‌تواند تا افق ۲۰۲۰ جوابگو باشد.

حسینی با بیان این که در سال ۲۰۱۸ هشت میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار کالا به عراق صادر کردیم، گفت: به همین علت رتبه نخست را در بازار عراق به دست آوردیم.

او ساختار سازی در عراق برای کار تجاری و حضور شرکت‌های بزرگ در این بازار را حائز اهمیت دانست و افزود: ۲۵ گروه کالایی صادراتی در کشور وجود دارد که در همه این گروه‌ها در بازار عراق حضور داریم.

دبیر کل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق به صادرات ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تنی در ۵ ماه گذشته به عراق اشاره کرد و گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴ میلیون تن افزایش داشته است.

حسینی افزود: از نظر عدد نیز ۳ میلیارد و ۹۰۷ میلیون دلار در این مدت صادرات داشتیم که ۵۰۰ میلیون دلار نسبت به ۵ ماه سال گذشته افزایش نشان می‌دهد.

او راه اندازی شهرک‌های صنعتی مشترک در اروند و پرویزخان و نیز بحث ترانزیت از عراق با صادرات مجدد از عراق به سایر کشور‌ها را به عنوان دو پیشنهاد مهم مطرح کرد و گفت: در این صورت می‌توانیم به هدف صادرات ۲۰ میلیارد دلاری عراق دست یابیم.

Sorry - Comments are closed