پیگیری مسئولان برای تردد کامیون‌های صادراتی از مرز چذابه

رئیس اتاق بازرگانی اهواز از تلاش برای تردد کامیون‌های حامل کالا‌ها در ایام اربعین از طریق پایانه مرزی چذابه خبر داد.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شهلا عموری رئیس اتاق بازرگانی اهواز گفت: پیگیری‌ها برای ادامه تردد کامیون‌های حامل کالا‌ها از مرز چذابه دراین ایام، در دستور کار این اتاق قرار دارد.

او افزود: از چندی پیش تقاضای احداث یک مسیر جایگزین به سطوح مختلف مدیریتی استان پیشنهاد شده بود، اما نتیجه مشخص و ملموسی در این رابطه حاصل نشده است.

عموری بیان داشت: مرز چذابه ظرفیت تردد همزمان کالا و حجم بسیار زیاد زائران اربعین را ندارد نیاز است با اندیشیدن تدابیری خاص، کار صادرات در مرز به نحو صحیحی انجام شود.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز تصریح کرد: حل و فصل نهایی این موضوع بدون کمترین خلل به مراسم مذهبی لازم است و طرح جامعی در زمینه امکان تردد کامیون‌های صادراتی ۲ طرف به منظور جلوگیری از هر گونه وقفه در امر صادرات تهیه و به مراکز تصمیم گیری استانی و ملی ارسال خواهد شد.

این مقام مسئول گفت: با توجه به سختی بازاریابی در عراق بازرگانان ما با ارسال منظم محموله‌های مورد سفارش سعی در ایفای تعهدات خود و جلب هر چه بیشتر اعتماد طرف عراقی دارند.

او  اظهار داشت: اما زمانی که مرز به مدت ۲ تا ۳ هفته به روی صادرکنندگان بسته می‌شود احتمال از دست دادن قرارداد‌های تجاری، کاهش تولید و خسارت فعالان اقتصادی و درنتیجه کاهش درآمد‌های ارزی است همچنین توقف صادرات مواد غذایی به کشور عراق به ویژه در ایام اربعین می‌تواند منجر به کمبود کالا‌های اساسی مورد نیاز موکب‌ها در استان‌های مسیر نجف تا کربلا شود.

Sorry - Comments are closed