ثبت‌نام بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار در سامانه سماح/ هزینه ۱۰ دلار گردشگری در فرودگاه‌های عراق باید حذف شود

دبیر ستاد مرکزی اربعین گفت: باتوجه به نزدیکی مراسم اربعین، توافقنامه‌ای ترتیب داده شد تا هزینه‌های اضافی در عراق حذف شود.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، احمد محمدی‌فر، دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی درباره آخرین آمار ثبت نامی زائران اربعین حسینی در سامانه سماح، گفت: بر اساس آخرین آمار تاکنون یک میلیون و  ۲۵۰ هزار نفر زائر برای شرکت در مراسم اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند که بیشترین تعداد ثبت نامی‌ها به ترتیب از استان‌های تهران، خوزستان، خراسان رضوی، اصفهان و فارس بوده است.

محمدی‌فر درباره پرداخت ۱۰ دلار به‌عنوان هزینه گردشگری در ترمینال‌های هوایی کشور عراق، گفت:  در یکی از بند‌های توافقنامه‌ ایران با کشور عراق قید شده تا تمامی هزینه‌های اضافی در مرزهای زمینی و هوایی لغو شود؛ با توجه به نزدیکی مراسم اربعین، توافقنامه‌ای دیگری ترتیب داده شد تا هزینه‌های اضافی مانند هزینه‌های حمل بار موکب داران و یا گردشگری که قبلا در ترمینال‌های عراق از زائران دریافت می‌شد، حذف شود.

او بیان کرد:  به همین منظور وزیر کشور سفری به کشور عراق برای بررسی توافقات انجام شده، خواهند داشت، تا الان تمامی مصوبات توافقنامه بین ایران و عراق انجام شده است، بنابراین ما خوشبین هستیم که این موضوع هم توسط طرف عراقی انجام شود.

Sorry - Comments are closed