مرز خسروی ‌به درخواست مسئولان ‌‌عراق همچنان بسته است/ زائران فعلا از تردد در مرز خسروی خودداری کنند

سخنگوی ستاد اربعین استان کرمانشاه گفت: وضعیت مرز خسروی در نشستی با حضور نمایندگانی از ایران و عراق بررسی و تصمیم‌گیری‌های لازم در این رابطه کسب شد.

به نقل از خبرگزاری تسنیم، مسعود بهرام‌نژاد آخرین وضعیت مرز خسروی را تشریح کرد و اظهار داشت: مرز خسروی به درخواست مسئولان عراقی تا اطلاع ثانوی بسته می‌ماند.

سخنگوی ستاد اربعین استان کرمانشاه گفت: طرف عراقی خواسته از مرز خسروی تردد انجام نشود و به محض فراهم شدن شرایط به حالت عادی در عراق تردد از این مرز انجام می‌شود.

سخنگوی ستاد اربعین استان کرمانشاه با بیان اینکه از طرف مرز خسروی در استان کرمانشاه مشکلی برای تردد زائران وجود ندارد بیان کرد: بسته شدن این مرز به علت ناآرامی‌ها در کشور عراق است و هنوز امنیت در کشور عراق پایدار نشده است.

بهرام‌نژاد افزود: تا برقراری کامل امنیت در کشور عراق اجازه تردد زائران را از مرز خسروی نخواهیم داد و تمام مسئولان ایرانی و عراقی در تعامل با یکدیگر هستند و به زودی با بازدید از مرز و مناطق بحرانی امکان بازگشایی مرز خسروی را بررسی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: اعلام زمان دقیق بازگشایی مرز خسروی غیرمنطقی است و به محض اینکه نتایج ارزیابی شود و پیگیری‌های لازم از سوی دولت عراق انجام شود به زائران اطلاع‌رسانی لازم را خواهیم کرد.

وی تأکید کرد: در استان کرمانشاه مشکلی برای تأمین امنیت و تردد زائران وجود ندارد و مشکل به امنیت دولت عراق برمی‌گردد و از زائران اربعین حسینی درخواست داریم تا اطلاع ثانوی مرز خسروی را به عنوان مرز تردد خود انتخاب نکنند.

Sorry - Comments are closed