ارزش دلاری صادرات کالا از بانه به عراق ۲۷ درصد افزایش یافت

رئیس اداره گمرک شهرستان بانه گفت: ارزش دلاری صادرات کالا از گمرک سیران‌بند بانه به کشور عراق ۲۷ درصد افزایش یافت.

به نقل از خبرگزاری تسنیم، طاهر احمدی با اشاره به نقش بی‌بدیل بازارچه سیرانبند در اقتصاد استان کردستان اظهار داشت: این بازارچه در توسعه مبادلات مرزی بین دو کشور ایران و عراق نقش بسیار مهمی دارد.

وی افزود: در شش ماهه نخست امسال، 198 هزار تن انواع کالا از شهرستان بانه به کشور عراق صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 131 هزار تن بوده، از لحاظ وزنی 51 درصد و از نظر ارزش دلاری 27 درصد افزایش داشته است.

رئیس اداره گمرک شهرستان بانه تصریح کرد: در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، میزان صادرات از لحاظ ارزش ریالی 219 درصد افزایش داشته است.

وی گفت: از 198 هزار تن انواع کالای صادر شده به عراق 169 هزار تن کالا‌های صادراتی اظهارشده در گمرک سیران‌بند بانه و 29 هزار تن اظهارشده در سایر گمرکات کشور بوده که به خارج از کشور صادر شده است.

احمدی از کسب رتبه 34 ارزشی صادرات گمرک سیران‌بند بانه بین 106 گمرک کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: مهم‌ترین کالاهای صادراتی از این گمرک به‌ترتیب ارزش دلاری سبزی و نباتات به ارزش 19 میلیون دلار، میوه‌های خوراکی به ارزش 10 میلیون دلار، مواد پلاستیکی به ارزش 9 میلیون دلار، کفش به ارزش 3 میلیون دلار و چوب صنوبر زراعی به ارزش 2 میلیون دلار است.

رئیس اداره گمرک شهرستان بانه با اشاره به اهمیت مرز سیران‌بند در صادرات کالا به کشور عراق یادآور شد: مرز سیران‌بند بانه یکی از مبادی صادرات کالا به شمار می‌رود و نقش بسیار مهمی در اقتصاد کشور ایفا می‌کند.

 

Sorry - Comments are closed