زمان بازگشایی بازارچه مرزی سومار تاکنون به صورت رسمی اعلام و یا ابلاغ نشد

فرماندار گیلانغرب گفت: زمان بازگشایی بازارچه مرزی سومار تاکنون به صورت رسمی اعلام و یا ابلاغ نشده و منتظر اعلام از طریق مبادی ذیربط هستیم.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کوروش محمودیان فرماندار گیلانغرب گفت: با توجه به بسته شدن مرز سومار از ۲۸ مرداد ماه امسال که به دلیل برخی مشکلات و تخلفات پرسنل عراقی در این مرز، دولت عراق را مجبور به تعطیلی آن و جابجایی مسؤولان کرد، طی چند ماه اخیر جلسات متعدد و رایزنی‌های لازم بین مقامات کشورمان و طرف عراقی برای بازگشایی آن انجام گرفت.

او گفت: پس از تعطیلی بازارچه سومار، در دیدار استانداران کرمانشاه و دیاله عراق ضمن بررسی مشکلات موجود برتکمیل و تجهیز زیرساخت‌های این مرز، به عنوان ضرورت در امر بازگشایی سریع آن با توجه به مصوبه هیأت وزیران در اعلام رسمی شدن مرز سومار، تاکید شد.

فرماندار گیلانغرب گفت: در این مدت خوشبختانه روند تکمیل برخی زیرساخت‌های مورد نیاز نظیر ایجاد سکو بارانداز، تکمیل ساختمان اداری ملاقت‌های مرزی، توسعه و بهسازی محوطه، نورپردازی و روشنایی انجام گرفت و طرف عراقی هم اقداماتی در این مسیر انجام داده است.

محمودیان افزود: بازگشایی مرز سومار در اقتصاد ۲ استان کرمانشاه و دیاله عراق نقش به سزایی دارد.

او افزود: لیست کالا‌هایی که از نظر طرف عراقی نباید صادر شود، هم کار کارشناسی و تفاهم‌نامه لازم تنظیم شده است.

او با بیان اینکه به صورت جدی تکمیل و تجهیز زیرساخت‌های بازارچه مرزی سومار را رصد می‌کنیم، گفت: خط فیبرنوری هم در حال اجرا است.

او افزود: در سال گذشته حدود ۶۰ هزار کامیون با یک میلیون تن کالا از مرز سومار مبادله شده است.

Sorry - Comments are closed