افزایش ۱۸ درصدی صادرات از گمرکات کردستان

صادرات از گمرکات کردستان از نظر ارزش ریالی ۸۱ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال رشد داشته است.

به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مدیر کل گمرکات کردستان با بیان این مطلب گفت: تا پایان بهمن امسال ۲ میلیون ۹۴ هزار و ۲۲۸ تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۱۹۹ هزار و ۱۲۳ دلار از گمرکات کردستان صادر شده که این میزان نسبت به مدت مشابه از نظر وزنی ۱۸ درصد افزایش داشته است.
بختیار رحمانی پور با اشاره به اینکه از این میزان صادرات، یک میلیون و ۱۲۵ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۶۲۴ میلیون دلار صادرات استان بوده است گفت: این صادرات از گمرکات سیرانبند و باشماق به خارج از کشور صادر شده است.
مهمترین کشور‌های هدف کالا‌های صادراتی از گمرکات کردستان، کشو‌های عراق، ترکیه، افغانستان، سوریه و هند است.
وی میزان واردات گمرکات استان طی این مدت را ۳۵ هزار و ۸۹۳ تن به ارزش بیش از ۳۶ میلیون دلار عنوان کرد و گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه از نظر ارزش دلاری ۱۱ درصد کاهش یافته است.
عمده کشور‌های هدف کالا‌های وارداتی به گمرکات کردستان عراق، سوئیس، بلغارستان، آلمان و هلند است.
به گفته مدیر کل گمرکات کردستان در ۱۱ ماهه امسال گمرک باشماق تنها مرز ترانزیتی استان با ترانزیت ۱ میلیون کالا به ارزش ۳ میلیارد و ۲۸۵ میلیون دلار موفق به کسب رتبه دوم ترانزیتی مقصد در بین ۵۷ گمرک کشور شد.
رحمانی پور با اشاره به اینکه در ۱۱ ماهه امسال حدود ۶۰۰ هزار مسافر از پایانه مرزی باشماق وارد و خارج شده است گفت: این مرز در چند روز گذشته بازگشایی شد.

Sorry - Comments are closed