کالا‌های انبار شده در مرز مهران به عراق منتقل شدند

به نقل از خبرگزاری ایرنا، مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: فعالیت تجاری مرز مهران پس از سه ماه وقفه امروز دوشنبه ۱۹ خردادماه از سر گرفته شد و بخشی از کالاهای انبار شده در این مرز به کشور عراق منتقل شدند.

روح الله غلامی شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بعد از سه ماه تعطیلی مرز مهران بدلیل شیوع کرونا از امروز فعالیت تجاری مرز آغاز و روند خروج کالاهای دپو شده در پایانه تجاری آغاز شد و چهارشنبه هفته جاری نیز ادامه می یابد.

وی افزود: فعالیت رسمی گمرک از هفته آینده آغاز خواهد شد و بنابر رایزنی های انجام گرفته و موافقت طرف عراقی کامیون های ایرانی روزهای یکشنبه و چهارشنبه بارهای خود را در آنسوی مرز تحویل کامیون های عراقی می دهند.

غلامی یادآور شد: طبق توافق های انجام گرفته تعداد ۲۵۰ کامیون در هر روز (روزهای یکشنبه و چهارشنبه) اجازه ورود به خاک عراق را دارند.

وی اضافه کرد: رایزنی ها برای افزایش تعداد روزهای تردد کامیون ها در مرز مهران با طرف عراقی ادامه دارد تا فعالیت این مرز به حالت عادی برگردد.

وی در مورد تمهیدات بهداشتی هم توضیح داد: رانندگان و تمام کسانی که در حمل و بارگیری کالاها نقش دارند زیر نظر کارشناسان شبکه بهداشت مهران پایش می شوند و همچنین تمام محوطه تجاری گمرک مهران به طور مرتب ضدعفونی و گندزدایی می شود ضمن اینکه با ایجاد حوضچه ضدعفونی و داکت گندزدا کامیون ها هنگام ورود گندزدایی می شوند.

Sorry - Comments are closed