بیش از ۴۳ هزارتن سرامیک و آهن از بندرخرمشهر به عراق صادر شد

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر به افزایش جذب کالاهای صادراتی سرامیک و آهن از مسیر دریایی بندر خرمشهر به عراق در۲ ماهه سالجاری اشاره کرد و گفت: ۴۳ هزار و ۶۵۷تن سرامیک و آهن از بندر خرمشهر به عراق صادر شد.

خبرگزاری ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر نوشت: نوراله اسعدی چهارشنبه اظهار داشت: سرامیک و آهن آلات مذکور به وسیله ۲ هزار و ۳۶۹ دستگاه کامیون به بندر خرمشهر بارگیری شد.

وی افزود: در راستای افزایش جذب کالاهای صادراتی از مسیر دریایی بندرخرمشهر از جمله سرامیک و انواع آهن آلات اقدامات و هماهنگی‌ لازم با تجار، صاحبان کالا و شرکتهای کشتیرانی برای صادرات کالا به کشور عراق که پیش از این از مرز زمینی چذابه صورت می‌گرفت انجام شده است.

اسعدی به افزایش روند افزایش  صادرات کالاهای عمومی از بندر خرمشهر اشاره کرد و گفت:  شاهد جهش بسیار خوبی در زمینه صادرات کالای غیر نفتی هستیم و امیدواریم صادرات از مسیر دریایی بندر خرمشهر به کشورهای حاشیه خلیج فارس ادامه داشته باشد تا باعث توسعه و رونق روز افزون فعالیت بندر خرمشهر شود.

بندر خرمشهر با ۲۳۰ هکتار وسعت به عنوان سومین بندر آزاد کشور در خلیج فارس به شمار می رود، که به دلیل همجواری با کشور عراق علاوه بر اهمیت سیاسی آن، یک منطقه استراتژیک از نظر تجاری و اقتصادی محسوب می شود. قرار گرفتن این بندر در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند و نزدیکی به پالایشگاه آبادان، صنایع فولاد خوزستان و برخورداری از خطوط ریلی داخلی و اتصال به شبکه راه آهن سراسری کشور بر اهمیت آن افزوده است.

Sorry - Comments are closed