توافق‌نامه بازگشایی مرز خسروی به‌زودی به امضای طرف عراقی می‌رسد

رئیس ستاد اربعین کشور گفت: بنای قطعی ما این است که مرز خسروی باز شود و توافق نامه صریحی را برای بازگشایی مرز خسروی تنظیم کرده‌ایم که به زودی با طرف عراقی امضا می‌شود.

به نقل از خبرگزاری مهر، حسین ذوالفقاری پنجشنبه در نشست ستاد اربعین استان کرمانشاه که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: همه اعضای ستاد اربعین استان کرمانشاه در سال گذشته با حرکت جهادی و انقلابی زیرساختهای مرز خسروی را آماده کردند که به صورت فوق العاده از همه این عزیزان قدردانی میکنم.

وی گفت: در سال گذشته حجم کار صورت گرفته برای مراسم ملی پیاده روی اربعین ده برابر حجم کاری برگزاری انتخابات بود. حفظ جان زائرین اربعین مهمترین اولویت برای ما بود.

ذوالفقاری با بیان اینکه در اربعین سال گذشته، دومیلیون و سیصد و پنجاه هزار ویزا برای زائران اربعین صادر کردیم، گفت: هدف گذاری ما این است که طوری زیرساخت‌ها را برای زائرین اربعین آماده کنیم که در سال ۱۴۰۰ ، دیگر لازم به تکرار بسیاری از کارها نباشد و بیشتر امور هم به مردم عزیز سپرده شود.

وی افزود: در اربعین گذشته، لحظه شماری می‌کردیم که مرز خسروی بازگشایی شود. همه توافقات صورت گرفته بود اما در نهایت باوجود استفاده از همه ظرفیت مرز بازگشایی نشد. اگر مرز خسروی بازگشایی شود از تراکم کاری در مرز مهران کاسته می‌شود و هر دو مرز به شکل مطلوب‌تری قابل مدیریت هستند.

ذوالفقاری با بیان اینکه باید از نظر فرهنگی به دنبال اثر گذاری و کار فرهنگی باشیم، اظهار داشت: همه اعضای ستاد اربعین استان کرمانشاه در سال گذشته با حرکت جهادی و انقلابی زیرساختهای مرز خسروی را آماده کردند که به صورت فوق العاده از همه این عزیزان قدردانی میکنم.

رئیس ستاد اربعین کشور گفت: هدف گذاری ما این است که طوری زیرساخت‌ها را برای زائرین اربعین آماده کنیم که در سال ۱۴۰۰، دیگر لازم به تکرار بسیاری از کارها نباشد و بیشتر امور هم به مردم عزیز سپرده شود.

این مسئول خواستار صدور روادید الکترونیکی شد و بیان داشت: باید جلوی فعالیت دفاتر غیر مجاز صدور ویزا در ایام اربعین گرفته شود و با متخلفان با جدیدت برخورد شود تا شاهد جعل ویزا نباشیم.

ذوالفقاری ادامه داد: مطلوب ما برای ارتباط با عراق حذف روادید بین ۲ کشور به ویژه برای زائران است اما متاسفانه طرف عراقی این موضوع را تا بحال نپذیرفته است.

وی گفت: بنای قطعی ما این است که مرز خسروی باز شود توافق نامه صریحی را در خصوص بازگشایی مرز خسروی تنظیم کرده ایم که به زودی با طرف عراقی امضا می شود.

Sorry - Comments are closed