پروژه های نیمه تمام و استراتژیک عراق در کمیسیون خدمات فنی و مهندسی و صنعت ساختمان تشریح شد

اولین جلسه کمیسیون “خدمات فنی و مهندسی و صنعت ساختمان” اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق، عصر روز چهارشنبه 9 اسفندماه با شرکت اعضای کمیسیون و حضور نمایندگان شرکت خیرات السبطین وابسته به عتبه حسینی (ع) برگزار شد.

در ابتدای این نشست رضا مونسان رئیس این کمیسیون به ارائه طرح و برنامه راهبردی و اهداف کمیسیون فنی و مهندسی از جمله بستر سازی ورود اعضا به عرصه فعالیت در کشور عراق و همچنین بستر سازی معرفی توان مهندسی کشورمان در حوزه های مرتبط به شرکا و سرمایه گذاران عراقی همچنین اطلاع رسانی اخبار و اطلاعات حوزه فنی، مهندسی و صنعت ساختمان پرداخت.

وی یکی از اهداف تشکیل کمیسیون را پیگیری مشکلات شرکت ها و فعالان عرصه خدمات فنی و مهندسی و انعکاس آنها به دستگاه های مرتبط و پشتیبانی از اعضا در فرایند امضای  قرارداد با طرف های عراقی دانست.

مونسان با ارائه گزارشی از پروژه های نیمه تمام و استراتژیک و ظرفیت های بخش های حمل ونقل (فرودگاه موصل، فرودگاه ناصریه، خطوط راه آهن، بزرگراه ها وراه سازی، متروی بغداد)، مسکن (ساخت 25 هزار واحد مسکونی در هر استان برای شهروندان با درآمد کم ومتوسط، پروژه شهر جدید کربلا، پروژه Dhifaf کربلا)، مواد شیمیایی و پتروشیمی، مناطق اقتصادی، بخش بازرگانی و بخش کشاورزی اشاره کرد.

در ادامه این جلسه آقای”المیالی” نماینده شرکت خیرات السبطین ضمن تشکر ازاتاق مشترک ایران و عراق در بحث تشکیل کمیسیون های فعال از جمله کمیسیون خدمات فنی، مهندسی و صنعت ساختمان از حضار جهت حضور پررنگ و با جدیت در پروژه های بازسازی عراق پسا داعش دعوت به عمل آوردند. 

دکتر سید حمید حسینی، دبیر کل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با ارائه گزارشی از نشست بازسازی عراق در کویت خاطر نشان کرد حضور و سرمایه گذاری کشور عربستان و آمریکا و شرکت های اروپایی تا الان به جایی نرسیده و جای نگرانی برای شرکت های ایرانی نیست و عراقی ها به این باور رسیده اند که از نظر فنی و مهندسی کشور ایران از کشور ترکیه و کشورهای دیگر جایگاه بالاتری دارد.

در پایان این نشست در خصوص مشکلات مالی و بانکی، سرمایه گذاری و مشارکت در پروژه ها با دولت وشرکت های عراقی، میزان عوارض گمرکی و… بحث و تبادل صورت گرفت. 

Sorry - Comments are closed