فراهم شدن امکان تردد خودروهای عراقی در آبادان و خرمشهر

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: با فراهم شدن زمینه های لازم از امروز تردد خودروهای عراقی در سطح آبادان و خرمشهر امکان پذیر شد.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،عبدالله ثامری نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: از سال ها و ماه های گذشته بحث ورود خودروهای عراقی و باز کردن مسیر شلمچه برای تردد این خوردوها همراه سرنشین در سطح منطقه آزاد اروند با هدف رونق بخشی به اقتصاد منطقه پیگیری می شد که این پیگیری ها به نتیجه رسید.

وی افزود: روز گذشته و در پی سفر به عراق و دیدار با استاندار بصره، شاهد ورود چندین خودروی عراقی از مرز شلمچه به کشور با هدف تردد در سطح دو شهرستان آبادان و خرمشهر بودیم.

نماینده خرمشهر از فرصت فراهم شده به عنوان فرصتی طلایی برای توسعه خرمشهر و آبادان یاد کرد و رونق بخشی به بازارها، استفاده از جاذبه های گردشگری و پیشی گرفتن از کشورهای دیگر همچون ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس برای جذب گردشگر خارجی و ارز را از عمده دلایل این اتفاق دانست.

ثامری با یادآور شدن اینکه پیش تر خودروهای شخصی کویتی در منطقه آزاد اروند تردد می کردند، افزود: این امکان با همکاران مدیریت منطقه آزاد اروند، گمرک شلمچه و گمرک ایران و با نظارت و تائید شورای تامین و نهادهای امنیتی در مدت اخیر فراهم شد.

وی بر پیش بینی شدن حوادث احتمالی و قانون­مند بودن تردد خودروهای عراقی تاکید کرد و گفت: تمام خوردهای عراقی به صورت قانونی و پس از بیمه شدن و پرداخت عوارض و زیر نظر گمرک شلمچه و اشراف نیروی انتظامی و راهور وارد منطقه می شوند و در سطح منطقه تردد خواهند داشت.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس به این ابهام که فراهم شدن امکان تردد خودروهای عراقی می تواند عاملی در کاهش رونق در برخی از بخش های اقتصادی همچون حمل و نقل شود، پاسخ داد و گفت: تنها بخشی از مردم بصره از خوردوهای شخصی استفاده خواهند کرد و گروه دیگر به خاطر امنیت حاکم بر کشور ایران و تبع آن شهرستان خرمشهر ترجیح می دهند از وسایل حمل و نقل سطح منطقه استفاده کنند و از سوی دیگر با توجه به محدود بودن دامنه تردد این خوردوها به سطح منطقه آزاد و فراهم شدن استفاده بیشتر از زیرساخت های تجاری و گردشگری بی گمان تاثیر مثبت این رویداد به مراتب بیشتر خواهد بود.

ثامری در ادامه از صدور مجوز واردات کالا برای مرز شلمچه به عنوان دیگر اقدام در راستای رونق بخشی به اقتصاد خرمشهر و منطقه اشاره کرد و گفت: در روزهای آینده واردات به سمت عراق از مرز شلمچه نیز آزاد می شود و کد وارداتی هم که از سال ها پیش در زمان تصدی کرباسیان به عنوان مسئول گمرکات و همزمان با اخذ مجوز ورود خودروهای سوختی به منطقه آزاد اروند دنبال می شد، عملیاتی می شود.

وی، تحقق این امر را هموار کننده مسیر تجارت در مرزشلمچه و عامل رونق بخشی به این مرز بین المللی دانست.

Sorry - Comments are closed