مرز‌های کردستان تاثیر مثبتی بر اقتصاد کشور دارد

استاندار کردستان گفت: با توجه به اینکه مرز‌های کردستان در شرایط فعلی تاثیر مثبتی بر اقتصاد کشور دارند نیاز به توسعه زیرساخت دارند.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بهمن مرادنیا شامگاه شنبه در جریان بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت از بازارچه سیرانبند و منطقه ویژه اقتصادی بانه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با همت وزیر صنعت، معدن و تجارت ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های فاز نخست منطقه ویژه اقتصادی بانه اختصاص یافته است.

او ضمن تقدیر از پیگیری‌های مجموعه دولت برای بازگشایی بازارچه‌های موقت مرزی و اصلاح مصوبه ساماندهی مبادلات مرزی افزود: بازارچه سیرانبند بانه ظرفیت خوبی برای صادرات و واردات کالا دارد و فعالیت بازارچه‌های مرز‌های کردستان نیز برای کشور ضروری است.

مرادنیا با اشاره به رشد ۱۲۶ درصدی صادرات در بازارچه سیرانبند گفت: با توجه به اینکه مرز‌های کردستان در شرایط فعلی تاثیر مثبتی بر اقتصاد کشور دارند نیاز به توسعه زیرساخت دارند.

او تاکید کرد: بهبود شرایط در بازارچه سیرانبند منجر به افزایش سه برابری صادرات به اقلیم کردستان عراق می‌شود بنابراین ضروری است زیرساخت‌های این بازارچه هر چه زودتر توسعه یابد.

استاندار کردستان یادآور شد: برای بهبود معیشت مرزنشینان از فردا طرح ساماندهی مبادلات مرزی در سه بازارچه موقت مرزی سیرانبند، مله خورد و خانم شیخان اجرایی می‌شود.

Sorry - Comments are closed