راه‌آهن کرمانشاه – اسلام‌آباد غرب سال آینده به شبکه ریلی اضافه می‌شود

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری کرمانشاه گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، قرار است پروژه راه‌آهن کرمانشاه به اسلام‌آباد غرب تا پایان سال ۹۹ به بهره‌برداری برسد.

به نقل از خبرگزاری فارس، شهرام کهریزی اظهار داشت: راه‌آهن کرمانشاه یکی از آرزوهای دیرنیه مردم استان بود که بالاخره در ۲۹ اسفندماه سال ۹۶ توسط رئیس جمهور افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

وی به نقش بسزای فعالیت راه‌آهن در ایام اربعین امسال با توجه به بازگشایی مرز خسروی در جابجایی زوار اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون به صورت یک‌روز در میان قطار از مسیر کرمانشاه به تهران و مشهد مسافر جابه‌جا می‌کند.

مدیرکل دفتر فنی امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری کرمانشاه با بیان اینکه این خط ریلی تا اسلام‌آباد غرب و نهایتا تا مرز خسروی ادامه خواهد یافت، گفت: یکی از اولویت‌ها مهم دولت توسعه این راه‌آهن در راستای توسعه تجاری و اقتصادی است تا با اتصال آن به خط ریلی کشور عراق و بعد از آن سوریه، علاوه بر جابه‌جایی زوار، زمینه مبادلات اقتصادی نیز فراهم شود.

کهریزی در پاسخ به این سوال که راه‌آهن چه زمانی به خسروی می‌رسد، گفت: پروژه کرمانشاه به اسلام‌آباد غرب توسط پیمانکار در دست اجراست که اعتبارات آن از محل سفر رئیس جمهور تامین می‌شود که طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است تا پایان سال ۹۹ به بهره‌برداری برسد.

وی به محدودیت اعتباری در این پروژه اشاره و بیان کرد: پیگیر هستیم و امیدواریم با رفع این مشکلات، سال آینده پروژه به بهره‌برداری برسد.

کهریزی ادامه داد: شرایط و محدودیت‌های اعتباری کنونی به لحاظ تحریم‌های ظالمانه آمریکا، بر کسی پوشیده نیست، اما علی‌رغم این تحریم‌ها در حوزه اقتصادی و عمرانی با شتاب خوبی در حال حرکت هستیم.

Sorry - Comments are closed