بیش از یک میلیون تن کالا از کردستان صادر شد

ناظر گمرکات استان کردستان گفت: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه بیش از یک میلیون و ۲۱۷ هزار تن کالا از گمرکات این استان به خارج از کشور صادر شده است.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، بختیار رحمانی‌پور اظهار داشت: علیرغم تلاش استکبار جهانی برای توقف صادرات کالا از کشورمان، طی چهار ماهه سال جاری یک میلیون و ۲۱۷هزار و ۹۸۰تن کالا از گمرکات کردستان صادر شد.
وی با اشاره به اینکه ارزش این میزان کالای صادر شده ۴۸۶ میلیون و ۴۹۵ هزار و ۶۱۰ دلار بوده است، اضافه کرد: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته از لجاظ ارزش ریالی ۶۸ درصد و از نظر وزنی هم ۷۶ درصد رشد داشته است.
مدیرکل گمرکات کردستان افزود: از این میزان صادرات ۶۸۵ هزار و ۳۳۷ تن کالا به ارزش ۲۷۲  میلیون و ۴۵۸ هزار و ۲۰۲ دلار سهم صادرات استان است.
رحمانی‌پور تاکید کرد: ۵۳۲ هزار و ۶۴۳ تن کالا به ارزش ۲۱۴ میلیون و ۳۷ هزار و ۴۰۸ دلار هم صادرات اظهار شده در سایر گمرکات است که از گمرکات کردستان به خارج از کشور صادر شده است.
وی کشورهای هدف صادرات استان را عراق، افغانستان، روسیه، رومانی و ترکیه اعلام کرد و افزود: میزان واردات گمرکات استان هم طی این چهار ماه ۱۲ هزار و ۹۱۷ تن به ارزش ۱۴ میلیون و ۷۵۹ هزار و ۷۵۱ دلار است که بیشتر از کشورهای عراق، ترکیه، چین، هلند و آلمان وارد کشورمان شده است.
مرز رسمی باشماق مریوان در کردستان یکی از مهمترین مرزهای رسمی زمینی ایران با اقلیم کردستان عراق به شمار می‌آید.
گمرکات استان کردستان با شعب فعال در سنندج، باشماق مریوان، سیرانبند بانه به فعالان اقتصادی خدمات گمرکی ارائه می‌کند.
گمرک سیرانبند و باشماق از مرزهای گمرکی فعال رسمی و بین المللی استان هستند و گمرک مریوان در زمینه ترانزیت، صادرات، امور مسافری و مقدار قابل توجهی در بخش واردات فعال است.

Sorry - Comments are closed