۲۸۵ هزار و ۵۸۷ تن کالا از گمرک تمرچین صادر شد

به نقل از خبرگزاری ایرنا، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: ۲۵۸ هزار و ۵۸۷ تن انواع کالا طی نیمه نخست امسال از گمرک و بازارچه تمرچین پیرانشهر صادر شد.

غلامرضا بابایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارزش این میزان کالای صادره، بیش از ۴۱۲ میلیون و ۳۷۳ هزار دلار بود که ۳۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش دارد.

وی اضافه کرد: عمده کالاهای صادراتی این بازارچه شامل سیمان، مصنوعات فلزی، میلگرد، مواد غذایی، لوازم صنعتی، میوه و فرش ماشینی بود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی ادامه داد: در این مدت ۲ هزار و ۲۳۲ تن انواع کالای مورد نیاز کشور نیز از این گمرک و بازارچه تمرچین وارد کشور شد.

بابایی اظهار داشت: در نیمه نخست امسال ارزش کالاهای وارداتی به آذربایجان غربی نیز ۹ میلیون و ۳۷۶ هزار دلار بود که ۳۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت.

وی گفت: مهمترین کالاهای وارداتی از این گمرک و بازارچه مرزی نیز شامل ماشین آلات سنگین و قطعات و لوازم ماشینی بود.

پیرانشهر در جنوب‌غربی آذربایجان‌غربی قرار دارد و بر پایه سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ جمعیت شهر پیرانشهر حدود ۹۲ هزار نفر بوده ‌است.

این شهرستان با توجه به هم مرزی با کشور عراق یکی از دروازه‌های صادراتی کشور به ویژه به شمال این کشور محسوب می شود که به عنوان یکی از مزیت های سرمایه گذاری در زمینه های تولید و بازرگانی به حساب می آید.

بازارچه مرزی تمرچین در ۱۱ کیلومتری شهرستان پیرانشهر در نقطه مشترک مرزی بین ایران و عراق واقع شده که به دلایل جغرافیایی، اقتصادی و امنیتی، از اهمیت ویژه ای برخوردار است، این بازارچه در سال ۱۳۷۴ افتتاح شده و با داشتن مساحت ۲۵ هزار متر مربعی نقش بسزایی در صادرات تولیدات داخلی به بازار عراق ایفا می کند.

Sorry - Comments are closed