تخلیه و بارگیری در بندر خرمشهر، ۲۷ درصد افزایش

۲۵۷ میلیون دلار کالا از مسیر دریایی بندر خرمشهر به خارج از کشور صادر شد.

به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: یکی از موضوعات مهم در فعالیت‌های بندری و گمرکی رونق تجارت است، بیش از ۲ میلیون و ۲۵ هزار تن کالا در بندر خرمشهر از ابتدای سال تاکنون بارگیری شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۹ درصدی دارد.
نوراله اسعدی افزود: ۳۲۵ فروند شناور غیر کانتینری بالای هزار تن و ۴۳۹ فروند شناور بالای هزار تن در این مدت در بندر خرمشهر تردد داشته اند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۲ و ۱۸ درصد افزایش داشته است.
وی اظهار داشت: طی این مدت دو میلیون و ۱۲۰ هزار و ۱۳۳ تن کالا در بندر خرمشهر تخلیه و بارگیری شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۷ درصد افزایش دارد.
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: در راستای ارز آوری و جایگزین کردن صادرات و کم اثر کردن تحریم‌ها شاهد افزایش حجم و ترافیک صادرات در بندر خرمشهر هستیم.
اسعدی با اشاره به لایروبی اروند و تردد کشتی‌های با تناژ بالاتر به بندر خرمشهر افزود: در صورت نهایی شدن توافق لازم بین دو کشور ایران و عراق سازمان بنادر و دریانوردی آمادگی دارد در صورت لایروبی اروند، تردد کشتی‌های با تناژ بالاتر را هم در دستور کار قرار دهد.

Sorry - Comments are closed