تکلیف مسافران ورودی به مرز‌های رسمی خسروی و پرویزخان به کجا می رسد؟

فرماندار قصرشیرین گفت: مسافرانی که از مرز‌های رسمی خسروی و پرویزخان وارد کشور می‌شوند، در بدو ورود به مرز از طریق قرنطینه‌های بهداشتی مستقر در این مرز‌های بین المللی در زمینه ابتلا به ویروس کرونا غربالگری می‌شوند.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مراد علی تاتار فرماندار قصرشیرین گفت: با استفاده از کیت‌های تشخیصی کرونا مسافرانی که دارای علایم بیماری‌های ویروسی باشند در زمینه بیماری کووید ۱۹ پایش می‌شوند.

او گفت: در صورت مثبت شدن نمونه انجام شده از ورود مسافران بیمار به کشور جلوگیری شده و بازگشت داده می‌شوند.

تاتار افزود: باتوجه به اجرای محدودیت‌های مسافران ورودی به کشور حق ورود به داخل شهر قصرشیرین را ندارند و باید از کمربندی شهرستان تردد کنند.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین افزود: هم اکنون مبادلات تجاری و مسافری در مرز‌های پرویزخان و خسروی این شهرستان با عراق با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

تاتار گفت: قرنطینه‌های بهداشتی در مرز‌های خسروی و پرویزخان فعال است و تیم‌های بهداشتی در این مرز‌ها برای غربالگری و پایش افراد آلوده و انجام اقدام‌های پیشگیرانه برای مقابله با بیماری‌ها حضور دارند.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین ادامه داد: روزانه بیش از ۷۰۰ دستگاه کامیون کالا از مرز رسمی پرویزخان به اقلیم کردستان عراق و بیش از ۳۰۰ دستگاه کامیون محموله صادراتی از مرز رسمی خسروی به حوزه حکومت مرکزی این کشور صادر می‌شود.

تاتار گفت: پایش رانندگان و کامیون‌های حامل کالا‌های صادراتی نیز در راستای مقابله با ویروس کرونا در مرز رسمی پرویزخان انجام می‌شود ضمن اینکه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مرز خسروی نیز تشدید شده است.

فرماندار قصرشیرین گفت: تردد افراد ۲ تابعیتی (ایرانی، عراقی) با رعایت موازین و دستورالعمل های بهداشتی نیز از مرز خسروی انجام می‌شود که آن‌ها نیز از کمربندی مجاز به تردد هستند.

Sorry - Comments are closed