بیشترین کالای صادراتی زنجان مربوط به ترکیه و عراق است

مدیرکل گمرک زنجان گفت: بیشترین کالای صادراتی استان زنجان به دو کشور ترکیه و عراق است.

به نقل از خبرگزاری مهر، میر هاشم سید احمدی صبح یکشنبه درجلسه کار گروه توسعه صادرات در محل استانداری زنجان، با بیان اینکه استان زنجان با کشور ترکیه بیشترین مراوده تجاری را دارد، گفت: بیش از ۶۰ درصد از صادرات کالای استان به کشور ترکیه است.

وی اظهار کرد: بعد از ترکیه استان زنجان بیشترین صادرات کالا را به کشور عراق دارد.

مدیرکل گمرک زنجان، به آمار واردات کالا به زنجان اشاره کرد و گفت: طی ۹ ماه امسال بیش از ۲۲۷ میلیون و ۴۰۲ هزار و ۲۴۵ دلار کالا به گمرک استان وارد شده که از نظر دلاری ۱۵ درصد کاهش و از نظر وزنی هم پنج درصد کاهش دارد.

احمدی با بیان اینکه بیشترین کالاهای وارداتی به استان مواد اولیه واحدهای تولیدی است، تاکید کرد: عمده کالاهای وارداتی خاک روی، خمیر چوب، کاغذ و مقوا بازیافتی، نخ پلی آمید، نخ پلی استر، ماشین آلات خط تولید، پودر جاذب، پلی آمید، نوار پلاستیکی، تنظیم کننده ولتاژ، سکسیونر، قطعات اتصال عایق، مقره، ورق فولادی، کاغذ تحریر، کاغذ کرافت، کاغذ تیشو و کاغذ سیگار بوده است.

وی به آمار صادرات کالا از گمرک زنجان اشاره کرد و گفت: طی ۹ ماه امسال بیش از ۱۷۶ میلیون و ۳۶۰ هزار و ۲۳ دلار کالا از گمرک استان صادر شده که این میزان کالای صادر شده از نظر دلاری چهار درصد کاهش و از نظر وزنی هم دو درصد افزایش دارد.

مدیرکل گمرک زنجان تصریح کرد: عمده کالاهای صادراتی از گمرک استان شامل شمش روی، ترانسفورماتور، پروفیل، خشکبار، پلیمر پروپیلن، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، محصولات لبنی، مخلوط آب میوه و سبزیجات و پارچه بوده است.

Sorry - Comments are closed