افزایش ۴۹ درصدی کامیون‌های خروجی از پایانه‌های مرزی جاده‌ای کشور

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: تعداد کامیون‌های خروجی از پایانه‌های مرزی کشور در آذرماه سال‌جاری نسبت به ماه قبل ۴۹ درصد افزایش یافته است.

خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نوشت: جواد هدایتی اظهار داشت: در آذرماه سال‌جاری تعداد ۱۵۹ هزار و ۹۹۶ دستگاه کامیون از پایانه های مرزی جاده ای تردد کرده اند که از روند جهشی تردد از مرزهای زمینی کشور حکایت دارد.

وی افزود: از این تعداد حدود ۳۷ هزار دستگاه کامیون اقدام به صادرات کالا، ۱۰ هزار دستگاه کامیون مربوط واردات کالا و ۷۵۰۰ دستگاه کامیون هم اقدام به ترانزیت با حمل مستقیم یا یکسره کرده اند. 

هدایتی بیان کرد: در آذرماه ۱۳۹۹ مرز بازرگان جایگاه نخست صادرات و واردات را به خود اختصاص داد، مرز جلفا در رتبه دوم واردات و آستارا در رتبه دوم صادرات از طریق حمل یکسره قرار گرفت.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود: در این مدت فعال ترین مرز کشور در زمینه ترانزیت کالا پایانه مرزی باشماق کردستان و پس از آن پایانه مرزی دوغارون بوده است، همچنین بیشترین صادرات به‌صورت ترانشیپمنت در مرز پرویزخان صورت پذیرفته است.

وی بیشترین مبادلات و تردد کامیون ها را در پایانه های مرزی کشورهای عراق و افغانستان اعلام کرد و گفت: یکی از اقدامات شاخص رخ داده در آذرماه، افزایش ۴۹ درصدی خروج از پایانه های مرزی و در نتیجه کاهش ۲۰ درصدی تعداد کامیون های متوقف در پس‌کرانه پایانه های مرزی کشور بوده است.

هدایتی ضمن تقدیر از زحمات همه دست اندرکاران در حوزه تجارت و حمل ونقل بین المللی کشور اعم از بخش‌های دولتی و خصوصی ذی‌ربط، این افزایش کم نظیر تردد را مرهون همدلی و تلاش دست جمعی برای تحقق اهداف اقتصادی کشور در سال جهش تولید ذکر کرد.

Sorry - Comments are closed