عراق و سوریه از خودروهای ایرانی استقبال می‌کنند

به نقل از خبرگزاری ایرنا، مشاور معاون اول رییس‌جمهوری گفت: مردم عراق و سوریه از محصولات ایرانی استقبال می‌کنند، از این رو با برنامه‌ریزی می‌توان صادرات خودرو به این کشورها را افزایش داد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از سایپا، “حسن دانایی‌فر” افزود: خودروسازان به دو بازار بسیار مهم دسترسی دارند که یکی از آنها بازار عراق و دیگری سوریه است.

وی بیان‌داشت: در یک دهه گذشته ایران صادرات قابل توجهی کالا به این دو کشور داشته و همواره بازار، مردم و اقتصاد عراق و سوریه از کالاهای ایرانی استقبال کرده‌اند.

دانایی‌فر با بیان اینکه کالاهای ایرانی در کشورهای عراق و سوریه مورد احترام بوده و جایگاه خوبی دارند، خاطرنشان‌کرد: این امر فرصت خوبی است تا خودروسازان برای صادرات خودرو به این کشورها برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته باشند.

وی گفت: پس از خروج آمریکا از برجام، فشار زیادی بر برخی از صادرکنندگان ایرانی به وجود آمد، اما با سعی و تلاش فعالان اقتصادی بسیاری از چالش‌ها حل شد و اکنون کالای ایرانی به این کشورها صادر می‌شود.

مشاور معاون اول رییس جمهوری تاکید کرد: سعی و تلاش خودروسازان باید این باشد که در مقوله صادرات بیش از گذشته فعالانه عمل کنند، از این رو با طرح‌های مشترک می‌توان موانع را برطرف و مسیر صادرات را هموار کرد.

به گزارش ایرنا و برپایه آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران، سال ۹۸، حدود یک‌هزار و ۳۰۰ دستگاه خودرو به وزن یک‌هزار و ۵۷۳ تن به ۹ کشور هنگ کنک، تایوان، سوریه، امارات، اسپانیا، چین، عراق و ترکیه صادر شد.

عراق با سه میلیون و ۱۲۲هزار و ۹۰۰ دلار، جمهوری آذربایجان با یک میلیون و ۱۵۹هزار و ۴۰۰ دلار و سوریه با ۹۸۱ هزار و ۸۲۵ دلار، سه مقصد نخست خودروهای ایرانی بودند.

Sorry - Comments are closed