تصویب مرزهای شهابی و چنگوله ایلام به عنوان مرز رسمی از طرف عراق

استانداری ایلام اعلام کرد: با رایزنی و تلاش‌های استاندار ایلام، دولت مرکزی عراق مرز شهابی و چنگوله در این استان را به عنوان مرز رسمی تجاری تصویب کرد.

به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، شامگاه شنبه استاندار واسط عراق از تصویب مرز شهابی بعنوان مرز رسمی تجاری کشور عراق در همجواری بازارچه چنگوله ایران در استان ایلام خبر داد و گفت: در پی مذاکراتی که با همتای ایرانی خود استاندار ایلام و مجموعه مسوولان کشور در راستای گسترش تعاملات و مراودات مرزی، تجاری و اقتصادی بین دو استان واسط و ایلام برگزار شد، امروز دولت مرکزی عراق با تصویب مرز شهابی گام بلندی در راستای افزایش مراودات اقتصادی بین دو کشور ایران و عراق برداشته است.

جمیل المیاحی با اشاره به اینکه به زودی از این مرز بازدید به عمل خواهند آورد، افزود: عملیات اجرایی آماده کردن زیرساخت‌های مرز شهابی در این هفته آغاز خواهد شد و با توجه به اینکه در آنطرف مرز زیرساخت‌های بازارچه چنگوله ایران آماده شده است به زودی شاهد افزایش سطح همکاری‌های تجاری بین دو استان ایلام و واسط عراق خواهیم بود.

استاندارد واسط عراق ضمن تشکر از همکاری خوب و تعامل سازنده استاندار ایلام و دیگر مسوولان کشور ایران در ارتباط با تعاملات مرزی، گفت: قبل از این دیدارها، مذاکرات گسترده‌ای بین دو استان واسط و ایلام در ارتباط با موضوعات مرزی برگزار شده بود و امروز خوشحالیم که به این موفقیت بزرگ دست یافتیم.

گفتنی است با تلاش‌ها و رایزنی‌های مسئولان استان و استاندار ایلام در امور مرزی ،امروز استان ایلام با تصویب گذر مرزی چیلات و دو بازارچه چیلات و چنگوله در هیات دولت و همچنین تصویب بازارچه هلاله شمالی در شورای مبادلات مرزی کشور از استان‌های موفق در این حوزه به شمار می‌رود.
 
استان ایلام دارای ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق است. 

Sorry - Comments are closed