توسعه بازارمحصولات دانش‌بنیان و خلاق ایرانی در خارج مرزها/ تعداد خانه‌های نوآوری و صادرات به ۷ عدد رسید

توسعه بازار بین‌المللی دانش‌بنیان‌ها با راه‌اندازی خانه‌های نوآوری و صادرات فناوری ایران در دیگر کشورها شتاب گرفت.

خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نوشت: با تلاش مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری این خانه‌ها پیش از این در کنیا، سوریه و چین ایجاد شدند. هدف از راه‌اندازی آنها ارائه خدمات سخت‌افزاری از قبیل تامین فضای کار اختصاصی و فضای کار اشتراکی و اتاق جلسات و شوروم کالایی است تا شرکت‌ها بتوانند به این واسطه محصولات ایران‌ساخت خود را به کشور مربوطه و سایر کشورهای همجوار آنها صادرات کنند.

قرار است تا پایان سال ۱۴۰۰، زیرساخت خانه نوآوری و فناوری ایران‌ساخت در روسیه، عراق، مالزی و افغانستان نیز ایجاد شود. ارائه خدمات نرم افزاری شامل تحقیقات بازار، بازاریابی، اخذ استانداردها و مجوزهای فروش از جمله اقداماتی است که به این شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق در خانه نوآوری ارائه می‌شود تا روند صادرات با سهولت اجرایی شود.  

کشورهایی که خانه نوآوری در آنها ایجاد می شود به عنوان هاب صادراتی می‌توانند زمینه صادرات به سایر کشورهای منطقه را برای شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق فراهم کنند. توسعه زیرساخت فیزیکی در بازارهای هدف صادراتی برای شرکت های دانش بنیان و خلاق مهم‌ترین هدف ایجاد خانه‌های نوآوری و فناوری در خارج از ایران است.

Sorry - Comments are closed