سنندج و سلیمانیه خواهر خوانده می‌شوند/توسعه برنامه‌های فرهنگی

شهردار سنندج گفت: با هدف توسعه مراودات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و توسعه صنعت گردشگری با توجه به تشابهات و وجوه مشترکات خاص دو شهر سنندج و سلیمانیه، پیشنهاد خواهر خواندگی این دو شهر در شورای شهر تصویب شد.

به نقل از خبرگزاری فارس، حشمت‌اله صیدی اظهار کرد: یکی از اقدامات فرهنگی در راستای تقویت و تحکیم هر چه بیشتر روابط دو شهر عقد خواهرخواندگی است. 

وی عنوان کرد: خواهرخواندگی شهرها پیوند بین دو شهر است که دارای تشابهات و وجوه مشترکات خاصی از نظر علمی، فرهنگی و تاریخی است. 

وی گفت: سلیمانه یکی از شهرهای اقلیم کردستان عراق است که از لحاظ فرهنگی و اجتماعی دارای نمادها و تشابهات فرهنگی با سنندج است. 

صیدی افزود: علاوه بر تشابهات فرهنگی و اجتماعی این دو شهر در سال ۹۸ توانستند از سوی یونسکو به شبکه شهرهای خلاق جهان ملحق شوند. 

وی گفت: با هدف توسعه مراودات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی،  توسعه صنعت گردشگری و همچنین استفاده از پتانسیل‌ها هر دو طرف جهت اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری پیشنهاد خواهرخواندگی سنندج شهر خلاق موسیقی با شهر سلیمانه شهر خلاق ادبیات به شورای شهر پیشنهاد داده شد. 

صیدی اضافه کرد: در جلسه شورای شهر پیشنهاد این شهرداری مبنی بر عقد خواهر خواندگی دو شهر سنندج و سلیمانه مورد تصویب اعضای شورای شهر قرار گرفت.

شهردار سنندج اعلام کرد: مقدمات مذاکره با مسولان شهری سلیمانیه هم آغاز خواهد شد و امیدواریم بتوانیم با عقد خواهرخواندگی زمینه توسعه فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ورزشی را بین این دو شهر را فراهم نماییم.

Sorry - Comments are closed