مبادلات تجاری با اقلیم کردستان فرصت مناسبی برای رونق اقتصادی است

فرماندار ویژه سقز با تاکید بر تلاش مدیران برای معرفی ظرفیت ها و فرصت های سرمایه گذاری این شهرستان گفت: ارتباطات و مبادلات تجاری و بازرگانی اقلیم کردستان عراق با کشورمان، فرصت مناسبی برای توسعه و رونق اقتصادی است.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، کامیل کریمیان عصر دوشنبه در آستانه برگزاری نشست فرصت های سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بانه، در جمع شهرداران و جمعی از مدیران اظهار داشت: شهرستان سقز دارای پتانسیل های زیادی برای توسعه است و باید نقش راه سرمایه گذاری این شهرستان توسط مدیران تدوین شود.

وی با بیان اینکه، شهرستان سقز از لحاظ منابع آبی، آثار گردشگری، منابع معدنی و کشاورزی و همچنین فرودگاه، دارای ظرفیت های مناسب و زیادی است از مدیران خواست تا طرح ها و ایده های کارشناسی شده را برای اجرا در منطقه ویژه اقتصادی بانه و همچنین جذب سرمایه گذار در سقز، ارایه کنند.

کریمیان با اشاره به اینکه اقلیم کردستان عراق، فرصت مناسبی برای سرمایه گذاران داخلی است، از سرمایه گذارانی که تمایل به سرمایه گذاری در این منطقه دارند خواست تا بسته های سرمایه گذاری را برای اجرا آماده کنند.

ایجاد مراکز بازیافت، تولید قطعات خودرو، صنایع نساجی و پوشاک، تولید خمیر کاغذ، احداث کارخانه های بسته بندی فرآورده های زنبور عسل و گلخانه، ایجاد مراکز ساخت صنایع دستی، واگذاری کمپ گردشگری زیویه به سرمایه گذاران و مجتمع زوزان برای گردشگری سلامت از جمله پیشنهادهای مطرح شده در این نشست بود.

ضرورت بستری سازی برای دعوت از سرمایه گذاران، تدوین شیوه نامه برای تسهیل گری جهت جذب سرمایه گذاران، بلاتکلیف بودن پروژه های سرمایه گذاری شهری و ضرورت حمایت شورا و شهرداری از پروژه های سرمایه گذاری شهری از دیگر مواردی بود که در این نشست مطرح شد.

روز سه‌شنبه هیاتی سیاسی و اقتصادی از استان سلیمانیه اقلیم کردستان عراق وارد استان کردستان شدند و با استاندار کردستان از چند پروژه در سنندج بازدید کردند و امروز هم از منطقه ویژه اقتصادی بانه بازدید خواهند کرد.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

Sorry - Comments are closed