استاندار خوزستان بر لزوم استقرار گارد گمرک طی ۳ ماه آینده در مرز تجاری شلمچه تاکید کرد

استاندار خوزستان بر لزوم استقرار گارد گمرک طی سه ماه آینده در مرز تجاری شلمچه تاکید کرد و گفت: به منظور تدوین و یکپارچه کردن قوانین گمرکی در مرز شلمچه باید کمیته‌ای متشکل از نمایندگانی از استانداری، منطقه آزاد اروند و گمرک ایران تشکیل شود.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان، قاسم سلیمانی دشتکی ظهر امروز (سه شنبه ۱۱ خرداد) در نشست هماهنگی و تسهیل امور تجاری در مرز شلمچه که به منظور بررسی موضوع ترانزیت مستقیم به عراق برگزار شد، با تاکید بر لزوم استقرار گارد گمرک طی سه ماه آینده در مرز تجاری شلمچه اظهار کرد: از هفته آینده نیز باید ۱۰ نیروی جدید از سوی منطقه آزاد اروند به اداره کل گمرک ایران برای نظارت گمرکی در مرز داده شود.

استاندار خوزستان از تشکیل کمیته ای برای تدوین قوانین در مرز شلمچه خبر داد و افزود: این کمیته با حضور نمایندگانی از استانداری، منطقه آزاد اروند و گمرک ایران باید تشکیل شود.

وی با بیان اینکه هدف از تشکیل این کمیته رفع تداخل قوانین گمرک ایران با گمرک منطقه آزاد اروند و یکپارچه کردن قوانین است تصریح کرد: همچنین باید با همکاری پایانه حمل و نقل و سازمان منطقه آزاد اروند به اضافه احداث دوربرگردان در مرز و ایکس ری نیز فعال شود.

سلیمانی دشتکی با اشاره به ترانزیت مستقیم کالا به عراق عنوان کرد: در حال حاضر صادرات به صورت ترانشیب (تخلیه و بارگیری) انجام می‌شود و با رایزنی صورت گرفته با استاندار بصره خوشبختانه ایشان نیز آمادگی دارد با گفت و گو و بررسی مشکلات در جهت رفع آن گام بردارد.

وی ادامه داد: در آینده نزدیک دو طرف هم در ایران و هم در عراق برای بررسی مشکلات مرز‌های تجاری گفت و گو‌های مشترک خواهند داشت.

استاندار خوزستان با بیان اینکه اتاق بازرگانی خرمشهر نیز با معرفی سرمایه گذار به سازمان منطقه آزاد اروند به احداث پایانه مرزی صادرات صنایع دستی در مرز شلمچه کمک کند یاد آور شد: باید فعالیت صرافی‌های غیرمجاز و ساماندهی صرافی‌ها و مجوز دار کردن آنها که در این نشست به تصویب رسیده بررسی شود و در دستور کار قرار گیرد.

Sorry - Comments are closed