صادرات ۲۰ میلیارد دلاری به عراق طی امسال و سال آینده

دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق از هدفگذاری برای صادرات ۲۰ میلیارد دلاری به عراق طی امسال و سال آینده خبر داد.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جهانبخش سنجابی دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق از وضعیت کنونی تعاملات تجاری با کشور عراق یاد کرد و گفت: میزان صادرات ایران به عراق در پارسال بیش از هفت میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بود و در برابر آن تنها ۱۳۱ میلیون دلار واردات از این کشور داشته‌ایم.

او گفت: آمار‌های پارسال نشان می‌دهد تراز تجاری ایران و عراق بیش از ۹۵ درصد به سمت صادرات بوده است.

دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق میزان صادرات سه ماهه ابتدای امسال به عراق را بیش از دو میلیارد و ۳۴۰ میلیون دلار اعلام کرد که رشد ۵۴ درصدی را نسبت به سه ماهه پارسال نشان می‌دهد.

 سنجابی افزود: این میزان رشد با احتساب صادرات گاز محاسبه شده و اگر صادرات گاز را حذف کنیم ۱۹ درصد در سه ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال رشد صادرات به کشور عراق داشته ایم.

او درباره تحلیل کالا‌های صادراتی عمده به عراق ادامه داد: بر اساس آمار پارسال، محصولات پتروشیمی و مواد نفتی با دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار بیشترین سهم را از صادرات به عراق داشته است.

دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق سهم کالا‌های صنعتی از صادرات به عراق در پارسال را یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون دلار، سهم کالا‌های کشاورزی و صنایع غذایی را یک میلیارد و ۷۴۰ میلیون دلار و سهم مواد معدنی و صنایع معدنی را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار اعلام کرد.

سنجابی از هدفگذاری برای صادرات ۲۰ میلیارد دلاری به کشور عراق طی امسال و سال آینده خبر داد و گفت: به نظر می‌رسد با پتانسیل ۴۰ تا ۶۴ میلیارد دلاری که در بازار صادراتی عراق وجود دارد، بتوانیم این میزان صادرات را محقق کنیم.

Sorry - Comments are closed