رونق صادرات در گرمای ۵۰ درجه‌ای مهران

مرز بین المللی مهران یکی از مهمترین پایانه‌های مرزی صادرات کالا به کشور عراق است که به دلیل قیمت و کیفیت بالای محصولات صادراتی همواره مورد استقبال تجار و بازرگانان قرار گرفته است.

به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مدیرکل گمرکات استان ایلام با اشاره به اینکه در ۴ ماه ابتدایی سالجاری ۵۹۴ هزار تن کالا از مرز مهران به کشور عراق صادر شده است گفت: ارزش دلاری این محصولات  معادل ۲۹۱میلیون دلار است. 

روح الله غلامی عمده محصولات صادراتی را همچون تره بار، کاشی و سرامیک، پلاستیک، آهن آلات، و محصولات پتروشیمی و … عنوان کرد.

وی ادامه داد: در سه ماهه نخست سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا این مرز از طرف کشور عراق بسته بود، اما امسال و در مقایسه با ۳ ماهه نخست سال گذشته میزان صادرات با رشد ۲۶۳ درصدی همراه بوده است که با توسعه می‌توان تا مرز ۲ میلیارد دلار در سال نیز رسید.

مدیرکل گمرکات استان ایلام یادآور شد: فعالیت تجار ایرانی و عراقی در مرز مهران با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی انجام و در محیط گمرک نیز کلیه پروتکل های بهداشتی توسط پرسنل نیز به خوبی رعایت می شود.

کاکی سرپرست فرمانداری مهران نیز از تعامل و همکاری برای توسعه صادرات در این مرز خبر داد و گفت: بازارچه مرزی چنگوله در دولت عراق تأسیس شده است و از طرف کشورمان نیز آب برق و فیبر نوری در این بازارچه فراهم شده است که امیدواریم به زودی مورد بهره برداری قرار گیرد.

نزدیکی به کشور عراق، اشتغالزایی، ازر آوری و حمایت از کالا‌های داخلی را می توان از ویژگی‌های بارز صادرات کالا در مرز بین المللی مهران برشمرد.

Sorry - Comments are closed