تشکیل کارگروه اقتصادی بین خوزستان و بصره

کارگروه اقتصادی بین ۲ استان خوزستان و بصره، با توجه به تمایل مسوولان این استان عراقی برای جذب سرمایه‌گذار ایرانی، تشکیل می‌شود.

به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، استاندار خوزستان در نشست با سرکنسول ایران در بصره گفت: در این نشست مباحث مفصلی در رابطه با مراوده مرزی در مرز چذابه و شلمچه با مسوولان در سرکنسول‌گری ایران در بصره صورت گرفت و مشکلات و موانع موجود در این ۲ مرز تجزیه و تحلیل شد.

قاسم سلیمانی دشتکی افزود: بحث تست کرونای مسافران، تجار و بیماران عراقی که به ایران سفر می‌کنند برطرف شده، و نیز هماهنگی لازم بین عوامل گمرک، مرزبانی و سایر عوامل در این ۲ پایانه مرزی برای برطرف شدن مشکلات انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه دوستان عراقی تمایل به سرمایه گذاری در این کشور داشتند گفت: آن‌ها درخواست داشتند افرادی که می‌توانند در بصره به امر تولید بپردازند، از نظر مواد اولیه کمکشان کرده تا از تولیدات ایرانی استفاده شود.

سلیمانی دشتکی افزود: قرار شد یک کارگروه اقتصادی تشکیل دهیم و رایزن اقتصادی بصره با معاونت اقتصادی استانداری نشستی داشته و بسته پیشنهادی ارایه دهد تا طبق آن مراوده اقتصادی خود را با استان‌ها همسایه در عراق تقویت کنیم.

خوزستان با ۲ استان بصره و میسان عراق هم مرز است و در گذشته چند تفاهمنامه بین این ۲ استان و خوزستان منعقد شده است.

Sorry - Comments are closed