صادرات تره‌بار از مرز خسروی به صدور مجوز واردات از سوی عراق نیاز دارد

به نقل از خبرگزاری ایرنا، فرماندار قصرشیرین گفت: صاحبان کامیون‌های حامل میوه و تره بار و تجار باید پیش از انتقال ارسال محموله خود به مرز خسروی از صدور مجوز واردات این گونه محصولات به عراق توسط این کشور و ابلاغ آن به گمرک و مدیریت مرز کسب اطلاع کنند.

مراد علی تاتار روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طی روزهای اخیر عده ای از تجار بدون اطلاع از مجوزهای واردات از سوی عراق اقدام به آوردن تقریبا ۶۰ تا ۷۰ کامیون حامل انواع میوه و تره بار به مرز خسروی کرده‌اند در حالیکه هنوز مجوز واردات این نوع محصولات از سوی گمرک این کشور به مرز خسروی ابلاغ نشده است.
وی اظهار داشت: رایزنی ها با طرف عراقی و تلاش برای خروج این کامیون ها به منظور جلوگیری از فساد آنها در حال انجام است ولی از تجار می خواهیم که تا زمان صدور مجوز واردات از ارسال میوه و  تره بار به مرز خسروی به دلیل گرما و فساد پذیری بالای این محصولات با توجه به نبود سردخانه در این نقطه مرزی، خودداری کنند.
فرماندار قصرشیرین گفت: دلیل این اقدام تجار برای آوردن میوه و تره بار پیش از صدور مجوز به مرز خسروی تنها کسب سود بیشتر است ولی این کار آنها می تواند باعث خسارت زیادی برایشان به همراه داشته باشد.

او اضافه کرد: پیش از این نیز در یکی ۲ مقطع سال گذشته و فروردین امسال تجار بدون مدیریت و کسب اطلاع از تقاضای طرف عراقی اقدام به ارسال محموله های بسیاری از محصول گوجه فرنگی و سیب زمینی به مرز پرویزخان کرده بودند که همین باعث فساد بالای این محصولات و ضرور و زیان به تجار و خالی شدن بازار داخل از این نوع محصولات شد.
تاتار با تاکید بر اینکه مبادلات تجاری از مرزهای خسروی و پرویزخان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی طبق روال گذشته ادامه دارد، ادامه داد: روزانه بیش از ۷۰۰ دستگاه کامیون کالا از مرز رسمی پرویزخان به اقلیم کردستان عراق و بیش از ۳۰۰ دستگاه کامیون محموله صادراتی از مرز رسمی خسروی به حوزه حکومت مرکزی این کشور صادر می‌شود.

چند روز اخیر فیلمی با موضوع انباشت کامیون های حامل میوه و تره بار در مرز خسروی شهرستان قصرشیرین در شبکه های اجتماعی منتشر شد و در آن رانندگان کامیون ها از تعداد زیاد محموله ها و نبود طرف عراقی برای تحویل بارها توضیح می دادند که این مشکل به دلیل ارسال کامیون ها پیش از صدور مجوز واردات از سوی عراق بوده است.

فرماندار قصرشیرین یادآور شد: هم اکنون روزانه شاهد صادرات ۵۰۰ دستگاه کامیون کالا از مرز خسروی به عراق هستیم.

Sorry - Comments are closed