پیگیری از سرگیری صادرات از مرز پرویزخان در دیدارهای سرکنسول ایران در سلیمانیه

به نقل از خبرگزاری ایسنا، متعاقب اعتصاب چند روزه رانندگان عراقی و بسته شدن مرز پرویزخان و ایجاد اختلال در امر صادرات ایران به عراق و اقلیم کردستان، مهدی شوشتری سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه، به منطقه «گرمیان» سفر و از مرز پرویزخان نیز بازدید میدانی بعمل آورد.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران ابتدا با حضور در اداره گرمیان در شهر کلار، با جلال نوری عبدالقادر، رئیس اداره (فرماندار کل) منطقه ویژه گرمیان ملاقات و ضمن تاکید بر اهمیت مرز پرویزخان در تبادلات تجاری فیمابین جمهوری اسلامی ایران با عراق و اقلیم کردستان، با غیر قابل قبول دانستن شرایط پیش آمده در این مرز در روزهای گذشته، خواستار حل هر چه سریع‌تر مشکل پیش آمده و بازگشایی مرز شد.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در ادامه با بازدید از دو طرف عراقی و ایرانی مرز پرویزخان، با مسئولان و مدیران مرزی دو طرف ملاقات و ضمن بازدید میدانی از طرح‌های توسعه مرز پرویزخان ایران، آخرین وضعیت مرز، مشکل پدید آمده و راهکارهای حل آن، رفع مشکلات موجود و تسهیل تبادلات تجاری در این مرز را بررسی کرد.

مقامات اقلیم کردستان در این دیدارها، با تشریح اقدامات انجام شده برای رفع مشکل پیش آمده، قول دادند ظرف روزهای آتی اقدامات موثری را برای بازگشایی مرز، ورود کامیون‌های عراقی به بازارچه مرزی ایران برای بارگیری کالاها و از سرگیری صادرات انجام دهند.

Sorry - Comments are closed