تردد مسافر از مرز رسمی پرویزخان از سرگرفته شد

به نقل از خبرگزاری ایرنا، فرماندار قصرشیرین گفت: تردد مسافران از مرز رسمی پرویزخان در این شهرستان با شرط داشتن کارت واکسن و تست پی. سی. آر (PCR) منفی از سر گرفته شد.

«مرادعلی تاتار» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ممنوعیت تردد مسافری از این مرز پیش‌تر به دلیل مقابله با ویروس کرونا توسط کشورمان اعمال شده بود که این ممنوعیت طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا برداشته شده است.

وی اظهار داشت: مسافرانی که قصد عزیمت به اقلیم کردستان عراق را دارند و همچنین مسافران خارجی که می‌خواهند از مرز رسمی پرویزخان وارد کشورمان شوند باید هر ۲ دُز واکسن را تزریق کرده و با در دست داشتن کارت واکسن و همچنین پاسخ تست پی. سی. آر (PCR )منفی از این مرز تردد کنند.

فرماندار قصرشیرین گفت: تمام مسافران در نقطه صفر مرزی و قبل از تردد از نظر بیماری ویروسی بویژه کرونا پایش شده و از ورود افراد بیمار به کشور جلوگیری می‌شود.

تاتار ادامه داد: این لغو محدودیت و ممنوعیت تردد تنها برای مرز پرویزخان است و تردد مسافر از مرز رسمی خسروی کماکان ممنوع و به هیچ عنوان انجام نمی‌شود.

وی تاکید کرد: در فروردین تا بهمن سال ۹۹ در مدتی که تردد مسافر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجاز بود بیش از ۹ هزار و ۴۰۰ مسافر ایرانی از مرز پرویزخان وارد کشور شدند و بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ مسافر از پرویزخان به عراق خروج یافتند و در مجموع نیز هفت هزار و ۶۰۰ مسافر خارجی از مرز پرویزخان به داخل و خارج از کشور تردد کردند.

Sorry - Comments are closed