۲۵ درصد کل صادرات غیر نفتی کشور از مرز‌های خوزستان، به عراق است

رییس سازمان صمت خوزستان گفت: صادرات کالا‌های غیرنفتی از مرز‌های خوزستان، از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار بوده که ۲۵ درصد آن به عراق بوده است.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امیر حسین نظری رییس سازمان صمت خوزستان گفت: میزان صادرات کالا‌های غیرنفتی از مرز‌های خوزستان، از ابتدای امسال تاکنون به لحاظ وزنی ۶.۸ میلیون تن و به لحاظ ارزشی بیش از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار بوده است.

او افزود: این میزان صادرات به لحاظ وزنی ۲۲ درصد و به لحاظ ارزشی ۱۰۲ درصد افزایش داشته است.

نظری با اشاره به اینکه میانگین ارزش هر تن کالای صادراتی ۳۶۸ دلار بوده است بیان کرد: صادرات به کشور عراق در این مدت به ارزش ۶۳۰ میلیون دلار معادل ۲۵ درصد کل صادرات بوده است.

رییس سازمان صمت خوزستان ادامه داد: مرز‌های شلمچه، بندر امام خمینی (ره) و چذابه در این مدت به ترتیب بیشترین صادرات کالا‌های غیرنفتی از خوزستان را به خود اختصاص دادند.

این مقام مسئول اظهار داشت: صادرات به کشور عراق از مرز شلمچه بیش از ۳ برابر صادرات به این کشور از مرز چذابه بوده است که باید نسبت به ساماندهی و فراهم کردن بستر صادرات در مرز چذابه اقدام لازم انجام شود.

امیر حسین نظری ادامه داد: صادرات محصولات پتروشیمی از منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر نیز به تنهایی ۵۵ درصد کل صادرات خوزستان را شامل می‌شود.

او بیان کرد: مصالح ساختمانی، محصولات کشاورزی، فلزی، شیمیایی از جمله مهمترین اقلام صادراتی از خوزستان به کشور‌های هدف از جمله عراق، و برخی کشور‌های حوزه خلیج فارس هستند.

 

Sorry - Comments are closed