عراق برای رسمی‌شدن مرز “کیله” سردشت تصمیم‌گیری می‌کند

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس گفت: تاکنون کشور عراق در زمینه رسمی‌شدن مرز کیله سردشت مشکل خاصی را مطرح نکرده و همچنین این موضوع را در هیات وزیران خود طرح نکرده است.

به نقل از خبرگزاری تسنیم، کمال حسین‌پور با اشاره به دیدارش با وزیر دفاع اظهار داشت: در این نشست با توجه به اینکه شهرهایی مانند پیرانشهر و مهاباد و برخی شهرهای سایر استان‌های کشور از محدوده مناطق عملیاتی حذف شده بودند، درخواست بازنگری شد تا نام شهرهایی که در نزدیکی مناطق عملیاتی بودند نیز اضافه شوند.

وی در ادامه با اشاره به موضوع رسمی شدن مرز کیله سردشت گفت: در سال ۹۷ مصوبه رسمی شدن این مرز از سوی جمهوری اسلامی ایران صادر شده و هیچ مشکل قانونی از این لحاظ وجود ندارد اما کشور عراق در جلسه هیات وزیران خود این مرز را تاکنون به رسمیت نشناخته است.

حسین‌پور تصریح کرد: در این رابطه چندین مرتبه نیز با سفیر عراق و وزیر امور خارجه نشستی برگزار شد و مسئولان عراقی در زمینه رسمی شدن مرز کیله سردشت قول مساعد دادند اما تاکنون به صورت رسمی اعلام نکرده‌اند.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی افزود: تاکنون کشور عراق در این زمینه مشکل خاصی را مطرح نکرده و همچنین این موضوع را در هیات وزیران خود طرح نکرده است.

وی گفت: حتی در این رابطه با وزیر امور خارجه کشورمان در مجلس سوال شد تا چه اقداماتی انجام داده و از سوی دیگر با سفیر ایران در عراق و بسیاری از مسئولان مذاکره شد و قول مساعد داده شده و حتی هیاتی از دولت عراق در یک و نیم ماه گذشته بازدیدی از سمت خود از مرز انجام دادند اما تاکنون به صورت رسمی و مکتوب در مورد رسمی شدن مرز پاسخی نداده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه نیز با اشاره به برنامه‌های این کمیسیون افزود: اصلاح ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها و اصلاح قانون نظام مهندسی هم اکنون در دستور کار و بررسی در این کمیسیون قرار دارد و نظارت بر طرح‌ها و بودجه عمرانی، اختصاص قیر پروژه‌های عمرانی و بازدید از مناطق زلزله‌زده اخیرا انجام شده است.

Sorry - Comments are closed