راه‌های توسعه همکاری‌های تجاری و توسعه صادرات ایران به عراق بررسی شد

دبیر کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و عراق و مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه، راه‌های توسعه روابط ایران و عراق را بررسی کردند.

به نقل از گزارش روز سه‌شنبه خبرگزاری ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، «مجتبی اکبری» دبیر کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و عراق در نشستی با «علیرضا عنایتی» مدیر کل خلیج فارس وزارت امور خارجه در محل این وزارتخانه، راهکارهای توسعه همکاری‌های تجاری دو کشور ایران و عراق را بررسی کردند.
در این جلسه، ضمن بررسی وضعیت همکاری دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های بخش خصوصی ایران و عراق، در خصوص راه‌های استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود، به ویژه برای صادرات کالا، خدمات فنی و مهندسی و همچنین برنامه‌های راهبردی شرکت تهیه و ساخت داخل کالای آب و برق(ساتکاب) به عنوان مسئول ایرانی کمیسیون مشترک دو کشور تبادل نظر شد.

«مجتبی اکبری» در این جلسه به عنوان دبیر کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و عراق، ضمن اشاره به مصوبه های چهارمین اجلاس کمیسیون مشترک برگزار شده در تهران، درباره پیگیری‌های صورت گرفته در این خصوص، گفت: طی مکاتبه های صورت گرفته با سازمان ها و نهادهای ذی‌ربط دراین زمینه مقرر شده تا گزارش‌های نهایی آنها به منظور تهیه پیش نویس پنجمین اجلاس کمیسیون مشترک جمع آوری و مکتوب شود تا پس از ترجمه در راستای ارتقای سطح همکاری‌ها و راه‌های توسعه مطلوبِ صادرات مورد استفاده قرار گیرد.
«عنایتی» مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه در ادامه جلسه، «فعال شدن خط راه آهن شلمچه – بصره و اهمیت راه آهن کرمانشاه و خانقین»، «توسعه همکاری های آبی و بندری در سطح خُردو کلان» و «تقویت و هدایت شرکت‌های علاقمند به اجرای پروژه های سرمایه گذاری در کشور عراق» را از جمله مباحث مهمی دانست که باید به طور جدی‌تر به آن پرداخت.

Sorry - Comments are closed