۴۴ درصد صادرات ایران به عراق از طریق کرمانشاه انجام شد

ناظر کل گمرکات استان کرمانشاه گفت: حدود ۴۴ درصد صادرات ایران به عراق طی ۱۱ ماه سپری شده از سال جاری، از طریق مرزهای استان کرمانشاه انجام شده است.

به نقل از خبرگزاری فارس، بختیار رحمانی‌پور ناظر گمرکات استان کرمانشاه امروز در جمع اصحاب رسانه، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران ۱۲ مرز مشترک با کشور عراق دارد که ۵ مرز از این تعداد، سهم استان کرمانشاه است.

وی با اشاره به ظرفیت اقتصادی به خصوص مرزهای استان، گفت: از این ۵ مرز، سه مرز با قسمت اقلیم و دو مرز با قسمت عرب‌نشین یا همان دولت مرکزی عراق در ارتباط است که این ظرفیت خوبی برای استان محسوب می‌شود.

ناظر کل گمرکات استان کرمانشاه حجم صادرات صورت گرفته از مرزهای استان طی ۱۱ ماه سپری شده از سال‌جاری را حدود ۲ میلیارد و ۴۴۰ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: وزن این میزان صادرات ۵ میلیون و ۸۸۸ هزار تُن بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته یک درصد و از لحاظ ارزش دلاری ۱۲ درصد؛ رشد را نشان می‌دهد.

وی عمده کالاهای صادراتی از طریق مرزهای استان کرمانشاه را شامل محصولات پلاستیکی؛ انواع فلزات شامل میلگرد؛ انواع مصالح ساختمانی شامل کاشی، سرامیک و سنگ ساختمانی، لبنیات؛ میوه و تره‌بار عنوان کرد و گفت: حدود ۴۴ درصد صادرات ایران به عراق از طریق مرزهای استان کرمانشاه انجام می‌شود.

وی افزایش رشد صادرات را در گرو فراهم شدن زیرساخت‌های لازم مرزی دانست و خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله سال آینده با همکاری سازمان‌های ذی‌ربط در امر صدور کالا و همچنین فراهم شدن زیرساخت‌های لازم مرزی شاهد افزایش صادرات خواهیم بود.

Sorry - Comments are closed