مرز سومار به سامانه جامع امور گمرکی متصل می‌شود

سرپرست فرمانداری گیلانغرب گفت: مرز سومار با اتصال فیبرنوری تا ۱۵ فروردین ماه سال ۱۴۰۱ به سامانه جامع امور گمرکی متصل می‌شود.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، «حشمت رضایی» روز چهارشنبه در کار ویژه مرز سومار که در محل پایانه این مرز تشکیل شد، افزود: اجرای طرح خط فیبرنوری پایانه مرزی سومار از مدت ها پیش با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان آغاز شده بود و اکنون مراحل پایانی را می گذارند و با توجه به هماهنگی های به عمل آمده این پروژه تا پیش از ۱۵ فروردین سال آینده به اتمام خواهد رسید.

وی اظهار داشت: با اتصال گمرک مرز به سامانه جامع گمرکی کشور روند صادرات از مرز سومار سرعت بیشتری را به خود خواهد گرفت و بر حجم مبادلات این مرز افزوده می شود.

سرپرست فرمانداری گیلانغرب همچنین بر ضرورت تعامل مناسب دستگاه های مستقر در مرز تاکید کرد و گفت: محوطه تخلیه و بارگیری به امکانات پایه تصویری و استقرار سیستم‌های دیجیتال مورد نیاز در جهت نظارت بیشتر بر امور تخلیه بارگیری و صادرات تجهیز می شود.

رضایی ادامه داد: امسال مرز سومار از حیث صادرات رتبه سوم استان را کسب کرده که میزان صادرات صورت گرفته از طریق سومار از ارزش ۴۵۰ درصدی و از حیث وزن ۳۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل رشد صادرات داشته است.

وی گفت: کاشی، سنگ سرامیک، لبنیات، آهن آلات، تره بار، مواد پتروشیمی، مصنوعات پلاستیکی و مواد غذایی از جمله اقلامی هستند که توسط ۵۳ هزار و ۸۵۵ دستگاه کامیون طی این مدت از مرز سومار به کشور عراق صادر شده است.

Sorry - Comments are closed