صادرات یک میلیارد و ۱۶۱ میلیون دلار کالا طی سال گذشته از مرز مهران

مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: یک میلیارد و ۱۶۱ میلیون دلار انواع کالا سال گذشته از طریق مرز بین المللی مهران به عراق و سایر کشور‌ها صادر شده است.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، به گفته آقای روح الله غلامی این میزان کالا با وزن ۲ میلیون و ۲۷۰ هزار تن از طریق مرز بین‌المللی مهران به عراق صادر شده است.

او گفت: این میزان صادرات کالا نسبت به مشابه سال ماقبل آن از لحاظ ارزشی ۱۱۶ درصد و از نظر وزن ۱۲۱ درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: عمده کالا‌های صادراتی شامل سنگ، کاشی، سرامیک، آهن آلات، محصولات فلزی، تره بار، محصولات پتروشیمی، سنگ آهن، کلینکر سیمان، محصولات پلاستیکی، شیشه و محصولات آن، خودرو و قطعات آن را شامل می‌شود.

غلامی گفت: در این مدت (سال گذشته) ۱۰۳ هزار کامیون و تریلر وارد مرز بین المللی مهران شده که رشد ۱۰۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن داشته است.

او ادامه داد: همچنین در این مدت چهار هزار کامیون ترانزیتی به وزن بیش از ۱۰۰ هزار تن کار تشریفات قانونی آن انجام شد که رشدی ۱۶۵ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: طی پنج ماهه آخر منتهی به اسفند ماه مجموع صادرات هر ماه بیش از ۱۰۰ میلیون دلار بوده که اوج آن در اسفندماه با بیش از ۱۵۵ میلیون دلار رکورددار سال ۱۴۰۰ است.

غلامی گفت: سال گذشته بالاترین وزن صادراتی در پنج سال اخیر ثبت شد که حاکی از رشد صادرات و توسعه مراودات مرزی در مرز بین المللی بوده و نوید روز‌های بهتر را برای تجارت استان می‌دهد.

او گفت: درآمد کل سه سال اخیر گمرک استان ایلام ۶ برابر درآمد ۱۶ ساله منتهی به سال ۹۷ است که رقم قابل توجهی را نشان می‌دهد.

غلامی گفت: در حال حاضر تردد کامیون‌های صادراتی به مرز مهران در جریان و صادرات کالا بدون وقفه و مشکل خاصی در حال انجام است.

Sorry - Comments are closed