استقبال عراقی ها از بسته پیشنهادی ایران برای مسیر آزادراهی حرم تا حرم

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: طی جلساتی که با طرف عراقی داشتیم، مقرر شد، مسیر آزادراهی حرم تا حرم با عبور از مرز ایران و عراق، به نجف اشرف هم متصل شود.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آقای خیر الله خادمی گفت: هم اکنون آزادراه حرم تا حرم از مشهد مقدس تا قم، فعال است، همچنین از قم تا پل زال در قالب آزادراه جزو برنامه‌های فعلی وزارت راه و شهرسازی قرار دارد. در صورتی که این پروژه آزادراهی از پل زال تا کشور عراق ادامه یابد، مسیر ترانزیتی مناسبی از نظر جابه‌جایی بار و مسافر ایجاد می‌شود.

به گفته مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقلی هم اکنون در کشور ما تکمیل حلقه‌های مفقوده مسیر آزادراهی شمال شرق تا جنوب غرب در دستور کار است، در ادامه مسیر، از پل زال تا مرز ایران که در استان ایلام خواهد بود، توسط ایران و از مرز تا عراق توسط طرف عراقی ساخته خواهد شد که با سرمایه‌گذاری خودشان خواهد بود.

به طور قطع ساخت مسیر آزادراهی ایران و عراق موجب ارتقای تعاملات سیاسی، اقتصادی، منطقه‌ای، زیارتی و گردشگری غرب آسیا خواهد شد، که در صورت امکان هم دسترسی به حرم امام رضا (ع) و همچنین نجف اشرف و کربلا برای زوار راحت‌تر می‌شود.

Sorry - Comments are closed