افزون بر ۵۶۸ میلیون دلار کالا سال گذشته از مرز شلمچه ترانزیت و صادر شد

به نقل از خبرگزاری ایرنا، رییس اداره ترانزیت و حمل و نقل گذرگاه مرزی شلمچه منطقه آزاد اروند گفت: در سال گذشته ۵۶۸ میلیون و۴۵۰ هزار و ۶۶۷ دلار کالای غیر نفتی به وزن ۲میلیون و۲۶۳ هزار و ۷۱۰ تن از مرز بین‌المللی شلمچه به کشور عراق ترانزیت و صادر شد.

سیدهادی ادریس‌پور روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری ایرنا به تردد ۴۹هزار و ۵۷۷ دستگاه خودروی عراقی در بارانداز شلمچه برای جابه‌جایی کالاهای غیر نفتی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: کالاهای مذکور توسط ۹۱ هزار و ۳۶۹ دستگاه کامیون و چهار هزار و۳۱۲ واگن قطار از مرز شلمچه جا به جا شدند.

وی عمده کالاهای صادراتی به کشور عراق از مرز شلمچه را مصالح ساختمانی، کلینکر، صیفی‌جات، موادغذایی، مواد شیمیایی، معدنی و فولاد اعلام کرد و افزود: ۹۶ هزار و ۹۵۸ مسافر ایرانی نیز سال گذشته از طریق مرز شلمچه وارد کشور شدند و ۸۲ هزار و ۱۴۴ نفر نیز از طریق این مرز به کشور عراق سفر کردند.

ادریس‌پور ادامه داد: در این مدت ۱۵۳ هزار و ۲۶۴ تبعه خارجی از مرز شلمچه وارد ایران شدند و ۱۶۳ هزار و۸۲۰ نفر تبعه خارجی نیز از این مرز خارج شدند.

رییس اداره ترانزیت و حمل و نقل گذرگاه مرزی شلمچه منطقه آزاد اروند بیان کرد: مبادلات تجاری و صادرات کالا از مرز شلمچه براساس شیوه‌نامه‌های بهداشتی و نظارت تیم‌های بهداشتی ۲ کشور ایران و عراق در جریان است و مشکلی در صادرات کالا در این گذرگاه مرزی وجود ندارد.

مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.

Sorry - Comments are closed