تولیدات استان ایلام ظرفیت صادرات به کشور عراق را دارد

استاندار ایلام گفت: تولیدات استان ایلام ظرفیت صادرات به کشور عراق را دارد.

به نقل از خبرگزاری مهر، حسن بهرام ظهر یکشنبه در دیدار با هیئت اقتصادی دیاله عراق با اعلام این مطلب که آماده افزایش سطح همکاری‌ها با استان‌های همسایه در کشور عراق هستیم، اظهار داشت: با همه توان آمادگی داریم مراودات تجاری و صنعتی بین دو استان دیاله و ایلام نیز افرایش یابد.

استاندار ایلام در ادامه قرابت‌های قومی و فرهنگی بین دو استان ایلام و دیاله را فرصت مناسبی برای افزایش مبادلات و مراودات تجاری خواند و گفت: باز شدن مرز هلاله شمالی برای دو استان ایلام و دیاله مزایای و منفعت‌های زیادی دارد.

وی افزود: در کشور و استان ایلام ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل صادرات و واردات وجود دارد که بطور نمونه می‌توان به مواد لبنی، موادمعدنی، آهن آلات و … مصالح ساختمانی اشاره کرد.

بهرام نیا با قدردانی از رایزن بازرگانی ایران در عراق گفت: خوشبختانه استان ایلام دارای شرکت‌های خوب و شناخته شده‌ای است که برخی از آنها در نمایشگاه‌های بین المللی تهران شرکت کردند و خیلی از تجار عراقی با این شرکت‌ها وارد مرحله عقد قرارداد شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه امروز در استان شرکت‌هایی مختلفی توان و ظرفیت صادرات به کشور همسایه عراق را دارند، اضافه کرد: این صادرات علاوه بر مرز رسمی، از طریق بازارچه هلاله شمالی که در آینده نزدیک از طرف دولت مرکزی فعالیت رسمی آن آغاز می‌شود نیز انجام خواهد شد.

استاندار ایلام با بیان اینکه ایلام ظرفیت بسیار خوبی در زمینه فنی مهندسی و راهسازی نیز دارد، گفت: علاوه بر موارد فوق، ایلام صادراتی دیگری در سطح جهانی دارد که از آن جمله می‌توان به صنایع دستی نظیر کیف، جاجیم، فرش، گلیم نقش برجسته و … اشاره کرد که تجار عراقی می‌توانند از این ظرفیت نیز بهره گیرند.

Sorry - Comments are closed