افزایش تعامل فعالان اقتصادی ایلام و دیاله عراق با فعال‌سازی بازارچه هلاله شمالی

رییس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایلام گفت: مهم‌ترین برنامه اتاق بازرگانی ایلام فعال‌سازی بازارچه هلاله شمالی است تا ارتباط بین فعالان اقتصادی دو استان دیاله عراق و ایلام گسترش یابد.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، شعبان فروتن روز یکشنبه در نشست هیات اقتصادی استان دیاله عراق با استاندار ایلام، افزود: ارتباط اتاق های بازرگانی ایلام و دیاله باعث ایجاد پل ارتباطی بین فعالان اقتصادی بخش خصوصی دو طرف می شود که می تواند تبعات مثبتی در حوزه رونق اقتصادی منطقه داشته باشد.

وی افزود: بخش خصوصی استان ایلام از هرگونه اقدامی که منجر به توسعه روابط اقتصادی دو طرفه با عراق به ویژه استان دیاله باشد بطور هم جانبه استقبال می کند.

ایجاد دفتر تجاری بین اتاق بازرگانی ایلام و دیاله عراق 

فروتن گفت: ایجاد دفتر تجاری بین اتاق بازرگانی ایلام و دیاله می تواند فرصت جدیدی را برای گسترش همکاری ها فراهم آورد.

وی اضافه کرد: اتاق بازرگانی ایلام نسبت به ایجاد دفتر نمایندگی در بازارچه هلاله شمالی اقدام کرده و تلاش ما این است اتاق بازرگانی دیاله نیز با ایجاد دفتر نمایندگی زمینه را برای گسترش همکاری فراهم کند.

رییس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایلام ادامه داد: مهم ترین رویکرد ما این است که با فعالیت دفاتر نمایندگی در بازارچه هلاله شمالی علاوه بر گسترش همکاری ها، زمینه را برای توسعه روابط اقتصادی و پیگیری درخواست فعالان اقتصادی دو طرف نیز در سریعترین زمان به انجام برسانیم.

وی تاکید کرد: اتاق بازرگانی ایلام در کنار دستگاه های اجرایی آمادگی لازم دارد که بتواند با پذیرش و اعزام هیات های تجاری به استان های مختلف عراق، زمینه را برای توسعه روابط اقتصادی دو طرفه با طرف مقابل فراهم کند.

رییس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایلام با قدردانی از استاندار ایلام به دلیل همراهی با بخش خصوصی و دیدار با هیات اقتصادی استان دیاله عراق گفت: با تلاش شبانه روزی استاندار ایلام زمینه برای ایجاد بازارچه هلاله شمالی فراهم شده که تبعات اقتصادی و تجاری این بازارچه در آینده بیشتر نمود خواهد داشت.

Sorry - Comments are closed