وزیر دارایی عراق:

تا ۲۵ سال آینده تقاضا برای انرژی تغییر خواهد کرد

وزیر دارایی عراق گفت: تا ۲۵ سال آینده تقاضا برای انرژی تغییر خواهد کرد و عراق باید آماده این وضعیت باشد و زیرساخت‌های اقتصاد خود را تقویت کند و سیاست‌های درستی اتخاذ کند.

خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره نوشت: علی علاوی وزیر دارایی عراق خواستار برنامه‌ریزی دولت این کشور برای تبدیل شدن به یک صادرکننده بزرگ برق به جای نفت شد.

وی در نشست «مجمع انرژی» که با حضور کارشناسان این حوزه و همچنین دبیرکل اوپک در بغداد برگزار شد، تأکید کرد که عراق نباید به صادرات نفت بسنده کند و باید سراغ صادرات انرژی با تمرکز بر برق برود.

او گفت که عراق امروز گرفتار مشکلات گذشته نیست و باید نگاهی کلان و راهبردی برای مسائل خود داشته باشد.

علاوی تأکید کرد که تا ۲۵ سال آینده تقاضا برای انرژی تغییر خواهد کرد و عراق باید آماده این وضعیت باشد و زیرساخت‌های اقتصاد خود را تقویت کند و سیاست‌های درستی اتخاذ کند که متناسب با شرایط رو به تحول جهان باشد.

وزیر دارایی عراق تأکید کرد که هرچند تولید نفت کم‌هزینه‌تر از سایر کشورها انجام می‌شود اما رقابت بر سر نفت بالاست و باید عراق به فکر این باشد که چگونه سرمایه در کشور بماند و از بخشی به بخش دیگر منتقل شود.

او گفت که عراق ظرفیت‌های بزرگی برای سرمایه‌گذاری در بخش برق دارد و هرچند هم‌اکنون مشکلات جدی در حوزه برق دارد باید این مشکلات را حل کند و با استفاده از فناوری‌های پیشرفته به یک صادرکننده برق تبدیل شود.

علاوی همچنین خواستار توجه به بخش کشاورزی و اقتصاد سبز شد.

Sorry - Comments are closed