عراق تا ۳ سال آینده ۱۰۰۰ مگاوات برق از نیروگاه های خورشیدی تولید می کند

سخنگوی وزارت برق عراق جزئیاتی از قرارداد این کشور با امارات برای احداث نیروگاه خورشیدی را اعلام کرد.

خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رسمی عراق(واع) نوشت: وزارت برق عراق از آغاز کار برای تولید برق از انرژی خورشیدی به میزان یک هزار مگاوات و در چهار استان این کشور خبر داد.

«احمد موسی» سخنگوی وزارت برق عراق به خبرگزاری رسمی این کشور(واع) خبر داد: حجم تولید بر اساس قرارداد امضا شده با شرکت امارات به منظور تولید برق از طریق انرژی خورشیدی یک هزار مگاوات است.

وی افزود: این وزارتخانه قبلاً با این شرکت  قراردادی را در زمینه مذکور امضا کرده بود و دو روز پیش قرارداد مشاوره حقوقی را امضا کردیم که نقطه شروعی برای شروع واقعی کار است و  ظرفیت  نیروگاه‌های آن در مرحله اول یک هزار مگاوات خواهد بود.

وی تاکید کرد: این وزارتخانه در خصوص مشخصات فنی که اتخاذ می شود، بررسی فواید اقتصادی و سقف پایان کار که در برنامه میان مدت دو تا سه ساله وزارتخانه خواهد بود، با  شرکت اماراتی گفت‌وگو کرد.

موسی گفت: وزارت برق عراق به موضوع تنوع بخشیدن به منابع تولید برق  برای چندین استان از جمله (نینوا، الانبار، ذی قار و میسان) اهتمام دارد و پس از مذاکرات، وزارتخانه توانست قیمت تعرفه را کاهش دهد، و زمین‌هایی با هماهنگی دولت‌های محلی در استانداری‌ها تخصیص داده شد و به این ترتیب عملاً برای احداث نیروگاه‌ها باید با این شرکت همکاری کنیم.

وی افزود: این قرارداد شامل احداث نیروگاه های خورشیدی با ظرفیت یک هزار مگاوات در مرحله اول در استان‌های میسان ۱۰ مگاوات، ذی قار ۴۵۰ مگاوات، نینوا ۱۰۰ مگاوات و انبار ۳۵۰ مگاوات خواهد بود.

Sorry - Comments are closed